​Richard Hawley med nytt album til høsten

​Richard Hawley med nytt album til høsten

11. September slipper Richard Hawley oppfølgeralbumet til det kritikerroste Standig At The Sky’s Edge fra 2012. Albumet Hollow Meadows kommer ut via Parlophone Records og vil bli tilgjengelig digitalt, på CD og dobbel vinyl.

Hawley har brukt våren på å spille inn skiva i Sheffields Yellow Arch Studios, hvor han på Hollow Meadows går tilbake til røttene av sin karriere og returnerer til den sofistikerte låtskrivningen og subtile akkompagnementet som satte han på singer-songwriter-kartet. Temaene på platen handler vekselsvis om tidens tann, forhold, kjærlighet og vennskap.

Hawley henter blant annet inspirasjon fra vennskapet han har med folk-artisten Norma Waterson på låta ”Heart Of Oak”, og hans eldste og nærmeste venn Jarvis Cocker dukker også opp som gjesteartist på ”Nothing Like A Friend”. Vennskap er nemlig gjennomgående når det gjelder gjesteartistene på ”Hollow Meadows”. Hawleys nabo og venn Martin Simpson spiller bade gitar og banjo på ”Long Time Down”, og Nancy Kerr, spiller fiolin og viola på låtene ”The World Looks Down”, ”I Still Want You” og ”Nothing Like A Friend”.

Hollow Meadows er et album som er fullt av eksepsjonell låtskriving, vakre melodier og harmonier, og noen av de flotteste tekstene og vokalene som Hawley noen sinne har skrevet og spilt inn. Albumet vil fortsette å sette Hawley på kartet som en av Storbritannias beste låtskrivere i løpet av de siste 15 år.

Track list:

1.I Still Want You

2.The World Looks Down

3.Which Way

4.Serenade Of Blue

5.Long Time Down

6.Nothing Like A Friend

7.Sometimes I Feel

8.Tuesday PM

9.Welcome The Sun

10.Heart Of Oak

11.What Love Means

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.