Rival Sons (c) Jimmy Fontaine

Rival Sons slipper tittelspor til kommende album

Forrige fredag slapp rockebandet Rival Sons en ny smakebit fra deres kommende skive - selveste tittelsporet «Feral Roots» via Low Country Sound/Atlantic. Sammen med låta kom en stemningsfull offisiell video, laget av vokalist Jay Buchanan og Steve Bradley i skogene i Franklin, Tennessee. Se den her.

Produsert av GRAMMY-prisvinnende Dave Cobb ved Nashville’s berømte RCA Studio A, og det like legendariske Muscle Shoals Sound Studio i Muscle Shoals, Alabama – vil Feral Roots være tilgjengelig overalt fra 25. januar. Eksklusive forhåndspakker kan bestilles via bandets hjemmeside, inkludert limited edition vinyl og signerte litografier av albumets cover, malt av den moderne kunstneren Martin Wittfooth.

Feral Roots ble først introdusert via singelen «Do Your Worst» hvilket Rolling Stones hyllet som «en nådeløs rockelåt med et hardbarka vers som er spisset av dystre gitarriff og dundrende trommer. Sangen tar en kvikk vending i det den treffer refrenget, med bombastisk gitar og rungende vokaler ledet an av Jay Buchanan."

Singelen har en tilhørende offisiell musikkvideo som virkelig viser Rival Sons fra deres beste side på scenen, samt klipp fra bak kulissene og en opptreden filmet i nevnte studio A.

Neste singel ut var «Back In The Woods» som hadde premiere via Consequence of Sound, der den mottok beskrivelsen «en groovy rockelåt, med Rival Sons som ikke kun tar oss tilbake til skogen, men også tilbake i tid til den store, klassiske rockesounden fra 60- og 70-tallet."

Vokalist Jay Buchanan kommenterer bandets kommende album med «Den primale intensiteten man finner på Feral Roots reflekterer en viss rastløshet som ligger i kjernen av albumet. Med nyanserte oppdagelser av både de ville og  tamme kampene ved kjærlighet og sannhet, argumenterer Feral Roots til syvende sist for å pushe forbi rene overlevelsesinstinkter og streber etter noe mer opphøyet: å ta tilbake en lenge utvannet sjanger ved å sette i gang en prosess til dens opprinnelige form".

Sjekk ut den nye singelen "Feral Roots" her og følg Rival Sons på FacebookInstagramTwitter og YouTube for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58