Royal Blood

Royal Blood skal opptre på Roblox «Bloxy Awards» 2021

Det britiske rockebandet vil i samarbeid med Warner Records vises som avatarer for en premiereopptreden av deres nye singel “Limbo”, og andre toppsanger.

SAN MATEO, California - 23. mars 2021 - Roblox, en global online plattform som bringer millioner av mennesker sammen gjennom spill, kunngjorde i dag at den britiske rockeduoen Royal Blood vil gjennomføre en virtuell konsert med tre sanger under Bloxy Awards 2021. Bloxy Awards er Roblox´ feiring av lidenskapen, talentet og kreativiteten til Roblox-samfunnets skapere og spillere, og finner sted lørdag 27. mars kl 20:00 på Roblox-plattformen. Konserten markerer den første liveopptredenen av Royal Bloods nye singel, "Limbo."

Bloxy Awards-opplevelsen er åpen for alle og tar deltakerne gjennom fire forskjellige miljøer på en reise gjennomRoblox metaunivers. Hver opplevelse vil fremheve vinnere i flere kategorier, og midtveis vil det være en eksklusiv virtuell forestilling fra Royal Blood i et konsertlokale med verdensrom-tema.

"Vi gleder oss til å opptre virtuelt foran Roblox-samfunnet," sier Mike Kerr og Ben Thatcher fra Royal Blood. “Dette kommer til å bli en ekte kosmisk opplevelse. Spenn dere fast, - vi gleder oss til å se dere der.”

"Kreativiteten til Roblox-samfunnet driver opplevelsene på plattformen vår, og de sosiale forbindelsene spillerne skaper mens de deler disse opplevelsene blir dypt beriket av musikk." Sier Jon Vlassopulos, visepresident og global musikksjef for Roblox. "Vi er glade for å være vertskap for Royal Blood når vi feirer talentene til skaperne våre med det større Roblox-samfunnet i denne oppslukende, utenomjordiske metaunivers-opplevelsen."

"Royal Blood har alltid vært et fremtidsrettet band, og det er derfor passende at de spiller inne i Roblox i år og introduserer et helt nytt publikum for deres utrolige lyd," sier Phil Christie, president i Warner Records UK.

Etter at showet har premiere 27. mars kl 20:00 (norsk tid), spilles Bloxy Awards hver time mellom 27. mars og 6. april inne i Bloxy-opplevelsen på Roblox. En fullversjon av showet blir også spilt inn og lastet opp på YouTube 10 dager etter at det første showet sendes.

Royal Bloods kommende forestilling understreker Robloxs mål om å gi artister og labels en unik, kreativ og svært oppslukende måte å engasjere seg med millioner av fans i et metaunivers. Utvalget av Roblox-musikkopplevelser, fra lanseringsfester til virtuelle konserter, gir artister og labels en måte å engasjere fans med eksklusive forestillinger og virtuelle varer, samt spill, quizzer, chatter, Q&A og mer.

Om Roblox

Robloxs mål er å bygge en medopplevelsesplattform som muliggjør delte opplevelser blant milliarder brukere. Hver dag har mer enn 32 millioner mennesker over hele verden det moro med venner når de utforsker millioner av oppslukende digitale opplevelser. Alle disse opplevelsene er bygget av Roblox-samfunnet, bestående av over åtte millioner skapere. Vi tror på å bygge et trygt, sivilt og mangfoldig samfunn - et som inspirerer og fremmer kreativitet og positive forhold mellom mennesker over hele verden.

Om Royal Blood

Mike Kerr (vokal / bass) og Ben Thatcher (trommer) dannet Royal Blood i Brighton, England, og ga ut sitt selvtitulerte debutalbum i 2014, som solgte til dobbelt platina. Med nervepirrende bass spilt som en hovedgitar og med tordnende trommer, engasjerte bandet umiddelbart et stort publikum. Ryktet deres fortsatte å ekspandere med den like vellykkede oppfølgeren i 2017, How Did We Get So Dark?

Hittil har Royal Blood oppnådd to britiske nr. 1 album, og har solgt over 2 millioner album globalt. De har fått en BRIT-award for "Best British Group" pluss ytterligere utmerkelser på NME og Kerrang!, samt nominasjon til Mercury Prize. Dessuten har de hatt en stor internasjonal innvirkning. De har nådd topp 10 i ytterligere syv territorier og topp 2 på US Alternative Album. Ytterligere amerikansk suksess har inkludert tre nr. 1-hits på Rock Radio, pluss fire topp 20-plater på Alternative Radio og ros i innflytelsesrike medier som Rolling Stone, Loudwire, Guitar World og mange flere.

Duoen er en like stor attraksjon live. I 2017 spilte de tre utsolgte kvelder på Londons Alexandra Palace for totalt 30 000 mennesker. De har også spilt på festivaler som Coachella og Glastonbury, turnert med Foo Fighters og Queens of the Stone Age, og headlinet så langt unna som Los Angeles, Tokyo og Sydney.

I Norge hadde Royal Blood sin debutkonsert under Øyafestivalen i 2014 og Aftenposten delte ut en begeistret 6’er anmeldelse.

Royal Bloods kommende tredje album TYPHOONS er satt til å løfte dem til neste nivå når det blir utgitt 30. april. Dens ledende singel, "Trouble's Coming" og tittelsporet har samlet millioner av streams, stor støtte fra Radio 1, toppet US Rock-hitlistene og er lagt til i en rekke viktige spillelister for streaming. Sammen med en mesterlig fremføring av "Trouble's Coming" på The Late Late Show med James Corden, er Royal Blood klare til å oppnå enda større globale høyder i månedene fremover.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58