Royal Blood - Boilermaker
Royal Blood - Boilermaker

Royal Blood slipper ny låt produsert av Josh Homme fra kommende album

Mens forventningenE til deres kommende tredje album 'Typhoons' når feberhøyder, slipper Royal Blood i dag den offisielle studioversjonen av fanfavoritten 'Boilermaker'.

‘Boilermaker’ utforsket fansens fantasier etter at Royal Blood fremførte låta flere ganger I løpet av sommeren 2019, blant annet under Reading- og Leeds Festivalene. Fansen har spekulert over låta siden den gang og flere varianter har florert på YouTube. Som en fan kommenterte: I am so excited to hear the studio version, it will absolutely blow my mind I can already tell.”

‘Boilermaker’ var den første sangen som dukket opp da Royal Bloods tanker vendte seg mot å lage deres tredje plate. Den har er alt du ønsker deg fra Royal Blood destillert til en grusom cocktail. Mike Kerrs hissige bassriff slipper ikke taket, det er enkelt, men likevel umiddelbart uforglemmelig med den dypeste, skitneste tonen man kan tenke seg. I mellomtiden leverer Ben Thatchers stramme, romslige rytmer et svimlende og uimotståelig spor. Tekstene tar den nylig tørrlagte Kerr tilbake til dagene med hedonistisk drikking mens han synger: “Head like a cocktail shaker / Living in a house like an old bodega.”

Sangen ble produsert av Queens of the Stone Age-frontfigur Josh Homme og spilt inn i hans Pink Duck-studio i Los Angeles. De to bandene har tidligere turnert Nord-Amerika sammen, mens Kerr også bidro med vokal til ‘Crucifire’, et spor fra Hommes Desert Sessions-prosjekt.

I et intervju med Upset, kommenterte Kerr, “I had ‘Boilermaker’ up my sleeve and it felt like a very natural decision to go and cut that track at his studio. Josh is such a strong-willed character. He gave us such confidence in ourselves.”

‘Boilermaker’ slippes med en offisiell video, som ble regissert av Liam Lynch (Foo Fighters, Queens of the Stone Age). En tatovert figur dukker opp fra en forhastet begravelse, slenger på seg en skinnjakke og formerer seg som en zombie mens han marsjerer til sangens pulserende takt. Det som følger er et slående visuelt miks av vridd rock ‘n’ roll og foruroligende drømmeaktig bilder, som perfekt supplerer sangens atmosfære.

‘Boilermaker’ er det fjerde sporet fra det kommende albumet ‘Typhoons’. De forrige singlene - 'Trouble's Coming', tittelsporet og 'Limbo' - ble alle premierer på Annie Macs Hottest Record, med de to første ble også senere spillelistet på BBC Radio 1. De tre sangene har allerede rundet 40 millioner streams.

Bandets retur har blitt videreført til at 'Trouble's Coming' gikk til # 1 på amerikansk rockradio (deres fjerde singel som oppnår den bragden) og oppnår den høyesteplasseringen på den amerikanske alternative radiolisten i karrieren til nå. i Canada fikk bandet sin første # 1 på rocklisten og forblir på # 3 etter et 24-ukers løp. Royal Bloods internasjonale profil har blitt ytterligere forsterket av noen imponerende spillelistinger, inkludert Rock This og NME's Best New TracksSpotify, og Rock SceneAmazon Music.

Med ‘Typhoons’ forventes Royal Blood å bli større enn noensinne. De to forrige albumene deres gikk begge direkte til # 1 i Storbritannia, og akkumulerte i løpet av dette 2 millioner globale salg. Duoen har vunnet BRIT-Awards for beste britiske gruppe, to NME-priser og en Kerrang! Award. Debutalbumet ble også nominert til Mercury-prisen.

With ‘Typhoons’, Royal Blood are destined to be bigger than ever. Their previous two albums both went straight to #1 in the UK, in the process accumulating 2 million global sales. The duo have won the BRIT Award for Best British Group, two NME Awards and a Kerrang! Award. Their debut album was also nominated for the Mercury Prize.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records og mange flere.

Erling Midtstue

Erling Midtstue