Sir Cliff Richards (c) Guy Levy

Sir Cliff Richard feirer 80-årsdagen med slipp av nytt album

I dag kunngjør eastwest Records at selveste Sir Cliff Richard vil gi ut et spesielt og splitter nytt album for å feire sin 80-årsdag. Utgitt 30. oktober 2020, vil det nye 12-spors albumet med tittelen «Music… The Air That I Breathe» markere Sir Cliff Richards utrolige karriere som spenner over imponerende 60 år innen musikkbransjen.

Det nye albumet viser Sir Cliffs fantastiske allsidighet med to nyskrevne sanger, «Falling For You» og «PS Please». Samt et utvalg av nye tolkninger som er opprinnelig skrevet av Sir Cliffs favorittartister; The Beatles «Here Comes The Sun» og The Bee Gees «Too Much Heaven». I tillegg får vi også fem duetter med Bonnie Tyler, The Bellamy Brothers, Sheila Walsh, The Piano Guys og Albert Hammond på sporet som er inspirasjonen til albumtittelen «The Air That I Breathe».

Sir Cliff Richard sier: “Når jeg ser tilbake, husker jeg at jeg tenkte at jeg ikke ville nå 50 år, og her er jeg 80 år, og det som er enda bedre enn det er at jeg har et nytt album!

I “Music… The Air That I Breathe” hører du ikke bare meg synge, men også venner jeg beundrer. Det har vært en glede å spille inn albumet, og jeg håper du vil like å lytte til det”.

Sammen med Sir Cliffs splitter nye album, skal hans nye bok «The Dreamer: An Autobiography» utgis 29. oktober, hvor han også feirer 80-årsdag og 60 år i musikken. Med en hit hvert tiår siden 1950-tallet, har han flere gode historier å fortelle. Cliff Richard banet vei for britisk rock’n’roll med sin unike lyd, og fortsetter å lage bølger med ny musikk.

Både boken og albumet er fantastiske showcases av Sir Cliff Richards tidligere og nåværende musikalske talenter, og etter over 60 år i musikken viser han absolutt ingen tegn til å bremse ned.

SPORLISTE

1. Falling For You