​Sisters of Mercy ute med eksklusivt vinyl-sett 25. september

​Sisters of Mercy ute med eksklusivt vinyl-sett 25. september

I forbindelse med Sisters of Mercys 35-års jubileum slippes en eksklusiv vinyl-boks som inneholder studioalbumet «Floodland» og 12 singelene «This Corrosion», «Dominion» og «Lucretia my Reflection» 25. september.

Det første kapittelet av historien om “Sisters of Mercy” tok slutt allerede etter bandets første turnè i forbindelse med debutalbumet First and Last and Always. Likevel fortsatte frontfigur Andrew Eldritch å lage musikk, med sin trofaste følgesvenn og trommemaskin Doktor Avalanche. Sisters of Mercy returnerte sterkere enn noen gang i 1987 med sitt andre album Floodland, som viste seg å skulle bli et enda større kommersielt og artistisk gjennombrudd.

Tidligere i år utga Rhino en vinylboks med fokus på musikken fra bandets første plate First and Last and Always. Videre i fortellingen om den 35 år lange historien til Sisters of Mercy vil neste utgivelse dreie seg om platen Floodland, som inkluderer en trio av 12” versjoner av singlene «This Corrosion», «Dominion» og «Lucretia My Reflection».

Floodland Era Vinyl box set vil være tilgjengelig i platebutikker og på digitale tjenester 25. september. Det fysiske settet inneholder fire 180 gram pressede vinyler.

Etter gjenoppstandelsen av «The Sisters» i 1987 ble det flere forandringer både i lydbildet og besetningen. Bassist Patricia Morrison (Gun Club og The Damned) ble med på laget, og sammen utforsket Sisters of Mercy nye soniske veier på Floodland.

Musikken låt fortsatt mørk og mystisk, men ved inngangen til produsent Jim Steinman ble det nå større fokus på samspill mellom gitar og tangenter som blant annet høres på låtene «This Corrosion» og «Dominion/Mother Russia». Albumet som ble utgitt i november 1987 klatret oppover listene og nådde topp 10.

I tillegg til studioalbumet inneholder vinyl-settet en 12”-versjon av «This Corrosion». Singelen inneholder forskjellige mikser av tittellåta i tillegg til B-sidelåtene «Torch» og «Colors».

12”-versjonen av andresingelen “Dominion” dukker også opp i vinylboksen som inneholder en annen miks av singelen i tillegg til “Untitled”, “Sandstorm” og deres unike cover av Hot Chocolates «Emma». Tredje og siste singel i settet består av en niminutters lang 12”-versjon av «Lucretia my Reflection» fra 1988. På B-siden finner du «Long Train» som originalt ble innspilt i 1984.

TRACKLIST

RECORD 1: “FLOODLAND” LP

1. Dominion/Mother Russia

2. Flood I

3. Lucretia My Reflection

4. 1959

1. This Corrosion

2. Flood II

3. Driven Like The Snow

4. Never Land (A Fragment)

RECORD 2: THIS CORROSION 12”

1. This Corrosion

1. Torch

2. Colours

RECORD 3: DOMINION 12”

1. Dominion (12” Edit)

2. Untitled

1. Sandstorm

2. Emma

RECORD 4: LUCRETIA MY REFLECTION

1. Lucretia My Reflection

1. Long Train (1984)

For mer info om Sisters of Mercy, klikk deg inn på:

Nettsiden til Sisters of Mercy
Sisters of Mercy på Facebook
Sisters of mercy på Twitter

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.