Foto: Julie Naglestad

Spellemann-nominerte Eva Weel Skram legger ut på turné

I begynnelsen av 2021 slapp Eva Weel Skram «Sleppe tak», et album som tok opp tråden fra hennes første album med norske tekster fra 2018. Nå er albumet nominert til Spellemann, og Skram er klar for å ta med seg de nye låtene ut på veien.

I tekstene på albumet «Sleppe tak», dykket Skram enda dypere ned i personlige historier, og tok for seg temaer som ligger hennes hjerte nært. Kritikerne trillet en rekke femmere på terningen. «Brutalt ærlig. Vakker melankoli fra Eva Weel Skram» skrev Dagbladets anmelder, og «En artist som rører oss» bemerket Aftenpostens anmelder.

«Eva Weel Skram har lenge vært en av Norges mest distinkte popartister. Med albumet «Sleppe tak» ligger alt til rette for at hun skal bli allemannseie», skrev Dagsavisen, noe som virkelig kan sies å ha slått til. De sterke låtene fra de norskspråklige albumene, har nemlig løftet Eva helt opp i toppsjiktet av norskspråklige popartister her til lands.

Nå er Sleppe tak nominert til Spellemann i kategorien Viser og Visepop.

«Dette var skikkelig uventa og enormt stas! Veldig gøy å få en slik nominasjon rett før vi skal i gang med ny turnè», sier Skram.

Til tross for at albumet ble sluppet midt i pandemien så har Skram spilt rett oppunder hundre konserter i Norge med covid-restriksjoner. Nå legger Eva og hennes musikalske kumpaner ut på en ny turné, der de endelig kan få spille for alle sine dedikerte fans rundt om i landet.

«Vi gleda oss ekstra mykje til å dra ut å spele låtene fra «Sleppe tak» igjen for flere folk! Håper vi sjåast», avslutter Eva.

Hør albumet her.

Turnèoversikt: