Steve Harris, "British Lion" - nytt album 24 september

Steve Harris - British Lion

Nytt album
Release 24 september

Albumet har fått  tittelen ”British Lion” og inneholder ti  låter som Steve og hans samarbeidspartnere har jobbet med de siste årene, i mellom Iron Maiden’s turneer og utgivelser. Dette er et album som vil overraske Iron Maiden-fans verden over.

Med en distinktiv  heavy rock-følelse vil dette albumet gi fansen en skikkelig dose kraftfull heavy rock. Med Kevin Shirley som mikser, som tidligere har jobbet med Iron Maiden samt Led Zeppelin, Journey, Rush og svært mange andre artister.

Fra det voldsomme riffet i åpningslåta This Is My God til den kraftfulle heavy-balladen Lost Worlds som inneholder Richard Taylor’s såre  vokal, er det klart at ”British Lion” er et helt annet beist en noe Iron Maiden-album.

Karma Killer er en muskuløs rocker og Us Against The World med sitt massive refreng,  demonstrerer hvor langt ”British Lion” har tatt Steve Harris’ musikalske muskler. Sammen med gitarist David Hawkins’ lyriske gitarmelodier, blir det rene hors d'oeuvre av en episk riffingfest på låta The Chosen Ones.

A World Without Heaven, er en pulserende låt med progressive elementer som virkelig illustrerer genialiteten i måten Steve Harris bygger opp sine låter, og er et friskt minne tilbake til tiden hvor musikken ikke var like overformatert  som den er i dagens musikk industri.

Hvorfor tittelen ”British Lion”?
- ”Jeg har alltid vært stolt over å være engelsk“ forklarer Steve. ”Jeg ser ingen grunner til hvorfor jeg ikke skulle være det, det er en massiv del av meg som er engelsk, det er som å være stolt supporter av ditt favoritt fotballag”.

Med Iron Maiden har Steve Harris blitt en av de mest suksessrike og annerkjente ambasdører for engelsk musikk på verdens scenen. Han har med Iron Maiden utgitt 15 studioalbums, solgt over 85 millioner  plater worldwide , og  spilt over 2000 konserter fordelt på 58 land i bandets 35 år lange fantastiske karriere.  Hans appell er virkelig  global. Med albumet ”British Lion” tar Steve steget ut fra Iron Maiden og presenterer en annen side av sin musikalske visjon.

Trackliste for British Lion:

1.This Is My God
2.Lost Worlds
3.Karma Killer
4.Us Against The World
5.The Chosen Ones
6.A World Without Heaven
7.Judas
8.Eyes Of The Young
9.These Are The Hands
10.The Lesson

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl