HILLARI - Brenner (artwork)

Stjerneskuddet HILLARI slipper cover av Lille Caesars «Brenner»

Da norsk-filippinske Hillari Alison Conlu (18) bestemte seg for å virkelig satse på musikken i slutten av 2021, tok det ikke lang tid før hun gjorde seg bemerket i bransjen. Nå, bare halvannet år etter, har hun allerede spilt titalls konserter både i Norge og Canada, vært med på soundtracket til NRK-serien FLUS og blitt hyllet av stjerneprodusenten Timbaland.

Etter en innholdsrik sommer, som blant annet har bestått av å slippe sin kritikerroste debut-EP «How Is Your Soul?», være «Månedens Urørt» og en konsert på en av Øyafestivalens største scener hvor Dagsavisen trillet en femmer på terningen, er 18-åringen klar med ny musikk. Og i motsetning til stjerneskuddets repertoire hittil, kommer det denne gangen musikk på norsk i form av en cover gjort i forbindelse med «P3 live» av Lille Caesars hitsingel «Brenner».

- Jeg er så glad for at jeg fikk muligheten til å covre denne fantastiske låten i sammenheng med P3 live. Lille Caesar er en artist som Norge trenger mer av. Han er et talent, legger kaos melodier og rørende tekst på bordet. En ren inspirasjon! HILLARI

Valg av cover falt helt naturlig for den by:larm-aktuelle gullstrupen oppvokst både i Oslo og Bacolod i Filippinene.

- «Brenner» har virkelig kapret en spesiell plass i hjertet mitt, tematikken i låten er noe jeg kjenner meg mye igjen i. Lille Caesar, Adam, formidler tematikken ensomhet og det at man ikke helt finner sin plass på en fin måte. Jeg og Adam har på en måte hatt samme oppvekst - vi har gått i samme kirke og vært i samme musikkmiljø, så det kjennes enda mer spesielt og rørende å høre at det fra han. - HILLARI

«Brenner» er ute fredag 8. september.

Norsk-Filippinske Hillari Alison Conlu er født i Oslo, men oppvokst i Oslo og Bacolod i Filippinene.
Med bakgrunn som kirkevokalist har den 18 år gamle artisten og musikeren allerede blitt et velkjent navn i musikkbransjen. Debutsingelen «Desperate Soul» ble sluppet mars 2023, og ble i mai samme år kåret til månedens låt av Future Soul med Victoria Jane på BBC Radio 1 i England. I løpet av det siste året har HILLARI jobbet med produsenter verden rundt, og blitt hyllet av blant annet Timberland, Keyshia Cole og Savanna Ré. I sommer kom hennes debut-EP «How Is Your Soul?» hvor både Dagsavisen og Aftenposten trillet terningkast fem. Med sin sjelfulle, autentiske og melodiske sound er den norske R&B og soul-artisten i ferd med å ta bransjen med storm.