Sval er tilbake med Tidsfrist

Sval er tilbake med Tidsfrist

Tre år har gått siden Sval Rosenløw Eeg (15) vant MGP Junior med sin selvskrevne låt, «Trenger deg», som gikk rett inn på 6.plass på VG-lista. Siden seieren har hun fortsatt å skrive musikk, turnert i hele landet – ved siden av at hun går på Nordberg skole i Oslo. Første låt ut fra Sval heter «Tidsfrist» og er en fengende poplåt som hun skrev i sommerferien for to år siden.

- Tidsfrist handler om å fortelle noen hva man føler før det er for sent, forteller Sval.

- Noen ganger føles det som man har all tid i verden, men plutselig kan det skje noe uventet eller komme noe i veien slik at man angrer på ting man ikke sa til noen da det betydde noe. Noen ganger vet man ikke hva man har før det er borte, og dette var mye av inspirasjonen til sangen. Jeg håper dette er en sang folk kan kjenne seg igjen i relatere seg til, forteller den unge låtskriveren.

«Tidsfrist» er skrevet av Sval – og produsert av Halvor Folstad, Dag Holtan-Hartwig og Ronny Wikmark. Det unge produsentteamet Halvor og Dag har begge gått på den berømte musikkskolen LIPA i Liverpool hvor de spesialiserte seg i låtskriving og produksjon, og jobber nå i PhatCat Studios i Oslo. Ronny Wikmark har en lang historie med MGP Jr-artistene, og er ellers kjent for sitt arbeid med artister som Stage Dolls, Åge Aleksandersen og den unge duoen som har turnert med Sval tidligere - Marcus & Martinius.

Facebook - https://www.facebook.com/SvalOffisiell

Instagram - http://instagram.com/svalre

Spotify - http://smarturl.it/Tidsfrist-Spotify

WiMP - http://smarturl.it/Tidsfrist-WiMP

iTunes - http://smarturl.it/Tidsfrist-iTunes

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Parlophone, Rhino, Roadrunner Records og mange flere.