John Lundvik - Too Late For Love

Sveriges MGP-vinner skriver historie

Warner Music Sweden sto for seks av de tolv finalistene i årets utgave av Melodifestivalen for å plukke ut Sveriges bidrag til den internasjonale finalen av Eurovision i Tel Aviv i mai. John Lundviks låt "Too Late For Love" endte med å motta flest stemmer ikke bare fra de internasjonale jurygruppene, men også av det svenske folk. At juryene er så samstemte, der samtlige ga sin 12-poenger til Lundvik, har ikke skjedd i Melodifestivalen siden Carola sin "Främling" i 1983-finalen.

Låta "Too Late For Love" har ligget som nummer 1 på Spotify i Sverige helt siden den ble utgitt for to uker siden og ligger for tiden som nummer 3 på radiolistene, samt nr 13 på Shazaam. Dette gjør at låta nå kan skilte med over 5,5 millioner strømminger totalt og videoen med fremførelsen av låta nærmer seg 1 million visninger på YouTube. Se den her. Låta har tydeligvis også blitt plukket opp av det norske folk da man kunne observere en økning i strømming av låta med over 10 tusen daglige lyttere forrige helg.

I tillegg til å fremføre den svenske vinnerlåten som artist i Tel Aviv, er Lundvik en av låtskriverne bak Storbritannias bidrag, "Bigger than us", som blir fremført av Michael Rice. Han har dermed to låter med i konkurransen i tillegg til å fremføre den ene selv, noe som aldri før har skjedd i Eurovisions historie.

14. mai blir det spennende å se hvorvidt det blir John Lundvik som stikker av med hele seieren!

Sjekk ut "Too Late For Love" her.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.