Warner Music fortsetter med kvinnestipend på Kvinnedagen!

Warner Music fortsetter med kvinnestipend på Kvinnedagen!

-Vi, som en stor aktør i musikkindustrien, ønsker å være en del av utviklingen av nye bransjetalenter, og med Warner-stipendet har vi som mål å kunne bidra til en mer kjønnsbalansert bransje i fremtiden. Vi ser fortsatt behov for å ha fokus på dette, og ønsker derfor også i år og bidra med stipend til aktive kvinner i vår bransje.

I 2018 lanserte Warner Music Norway «Warner-stipendet», som har som hensikt å bidra i rekrutteringen av, og utviklingsmuligheter for, kvinner «bak scenen» i norsk musikkindustri - spesifikt produsenter og teknikere.

Siden stipendet ble lansert har en rekke verdige kandidater blitt nominert. Både av enkeltpersoner og organisasjoner. Og i dag, på kvinnedagen, åpnes det opp for årets nominasjoner.

- Vi som er en stor aktør i musikkindustrien ønsker å være en del av utviklingen av nye bransjetalenter, og med denne stipendordningen har vi som mål å kunne bidra til en mer kjønnsbalansert bransje i fremtiden, sier Senior Project Manager Mona Olsen i Warner Music Norway.

- Vi har vært veldig imponert over de tidligere nominerte til dette stipendet, og over hvor mange flinke jenter det er der ute, så vi gleder oss veldig til å se hvem som stikker at med stipendet i år.

Årets stipend er et gavekort pålydende 20.000 kr som kan løses ut i, for eksempel, teknisk utstyr.

Stipendet er åpent for kvinner som er, eller ønsker å bli, en bidragsyter i norsk musikkindustri for eksempel som produsent, backline-, lyd eller lystekniker. Du kan enten nominere deg selv eller nominere andre som du mener fortjener det!

Det er i tillegg anledning for tiltak, foreninger og organisasjoner som har fokus på likestilling i norsk musikkindustri, og som for eksempel tilbyr relevante kurs og støtteordninger å søke.

Tidligere vinnere av stipendet er Tone Ravnå Bjørnstad (2018), Julie Alise Holm Martinlassi (2019) og AKKS (2020).

For å nominere deg selv, eller andre, sender du en kort e-post til Mona.olsen@warnermusic.com med emnefeltet "Warner-stipendet 2022".

Frist for nominasjon er fredag 22. april 2022.