XXL tilbakekaller gassbrennere fra Firemaple

XXL tilbakekaller gassbrennere fra Firemaple

XXL oppfordrer kunder som har kjøpt produktene Firemaple FMS-105 og Firemaple Blade 2 om å unngå bruk og levere produktene tilbake til XXL. Årsaken er en produksjonsfeil som kan føre til gasslekkasje, og dermed også brannfare og fare for personskade.

«Leverandøren har undersøkt gassbrennerne og avdekket en svakhet med drivstoffslangene som gjør at de ikke er resistente mot høyere temperaturer. Produktene må derfor ikke brukes og vi oppfordrer kundene om å levere dem tilbake til oss», sier Arve Sehl, kvalitetsansvarlig i XXL.

Oppfordringen gjelder kun for et konkret parti med Firemaple gassbrennere. XXL ber derfor om at kundene sjekker serienummer før produkter leveres tilbake.

Produkter med følgende serienummer er rammet av produksjonsfeil: FM20221209, FM20230215 (begge FMS-105), FM20221124 og FM20230216 (begge Blade 2). Bildet under viser hvor man kan finne produktenes serienummer.

Produktene kan leveres tilbake i XXLs varehus eller ved henvendelse til kundeservice. Kunder som leverer produktet tilbake til XXL vil naturligvis få tilbake pengene de har betalt. Kunder som har spørsmål eller ønsker ytterligere informasjon, kan ta kontakt med oss på XXL.no via chat eller epost til kundeservice.

«Kvaliteten på produktene vi selger er viktig for oss i XXL. Vi beklager de ulemper som dette medfører for kunder som har kjøpt disse produktene», sier Sehl.

Norsk børsnotert selskap innen sport og friluftsliv med virksomhet i Norge, Sverige, Finland, Østerrike og Danmark. Har over 80 varehus og Nordens ledende sportsbutikk på nett.

XXL tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene og har samlet mange aktiviteter under samme tak.

Over 5.000 ansatte. Hovedkontor på Alnabru i Oslo.

Omsetning på 8,4 milliarder norske kroner i 2022 (eksklusive Østerrike som er under avvikling).

Jan Christian Thommesen

Pressekontakt SVP Corporate Communications / Kommunikasjonsdirektør PR & kommunikasjon 91821387 Linkedin

All Sports United - Sports Unite All

Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.

XXL Sport og Villmark
Strømsveien 245