Plantagons VD Hans Hassle har utsetts till European CEO of The Year 2012

Plantagons VD Hans Hassle har utsetts till European CEO of The Year 2012: Sweden, av den brittiska tidskriften European CEO. "Som världsledande inom socialt ansvarsfullt företagande, har Plantagons vd och grundare Hans Hassle blivit en lysande ledstjärna av inspiration för etiskt företagande ... Hassle sammanför principerna om ett vinstdrivande och ett icke-vinstdrivande företag, och säkerställer att företaget tar lika stort ansvar för båda", skriver tidskriften i sin motivering till årets umärkelse.

– Jag är bårde hedrad och rörd över att ha blivit utsedd till CEO of the Year 2012. Jag är också otroligt glad över att ett så litet företag som Plantagon inte bara har lyckats bli världsledande inom ett så nytt område som storstadsjordbruk, utan även ses som en förebild för hållbart företagande och ledarskap internationellt, säger Hans Hassle, Plantagons vd.

Hans Hassle har valts ut som en av 20 framstående företagsledare från hela världen. Det offentligt tillkännagivandet gjordes i april-maj-numret 2012 av tidskriften European CEO. Läs tidskriften European CEO här.

Motivering
Den fullständiga motivering lyder: "A world leader in the field of corporate social responsibility, the founder and CEO of Plantagon has become a shining beacon of inspiration for ethical business people. Having written on the subject of business attitudes in his homeland, Hassle’s early life as a travel journalist has had a profound effect on his career in business, and his organisation was founded in cooperation with the Onondaga, a Native American nation. Always promoting a moral basis for business, Hassle merges the principles of a non-profit and a for-profit organisation, ensuring the company is equally responsible for the success of both intentions".

Läs mer om utmärkelsen European CEO of The Year här.

Om Plantagon