Almedalen - vi är där!

Vi är på plats i Almedalen den 28 juni -5 juli. Vi har spännande och aktuella seminarier och paneldiskussioner med politiker, forskare, journalister m.fl.

På Cramérgatan kan ni också träffa oss i vår monter där vi har olika aktiviteter.

Program:

1 juli, Kl:15.30 -18.00 (mingel 18.00 - 18.45) i Residensets trädgård.

Äldres liv-bryr vi oss?

Vi presenterar svaren från en enkät om äldres liv och vi tar upp ämnen som: geriatrikens aber, demens, osteoporos och slagsida i vården.

Medverkande: Pernilla Baralt, statssekreterare hos Åsa Regner, äldre- och jämställdhetsminister, Cecilia Seidegaard Schelin, landshövding, Gunnar Akner, professor i geriatrik,Wilhelmina Hoffman, verksamhetschef & överläkare, Silviahemmet, & föreståndare, Svenskt Demenscentrum, Ewa Ställdal, generaldirektör på Forte, Ingmar Skog, professor i psykiatri, Kristina Åkesson, professor i ortopedi och Alexandra Charles, ordförande 1,6 miljonerklubben.

2 juli Kl:14.30 -17.00 (mingel 17.00-18.00) på m/s Sigrid.

Dags för fokus på vår själsliga hälsa – om depression, ADHD, samvetsstress och kvinnorna.

Hur mår vi egentligen? Sjukskrivningarna ökar och diagnoser som depression, utbrändhet och adhd duggar tätt. Blundar vi för behovet av själslig hälsa och ro i vårt allt hetsigare livstempo? Och vilka är det som är mest utsatta?

Medverkande: Anders Milton, f.d. nationell psykiatri utredare, Lars -Erik Holm,generaldirektör på Socialstyrelsen, Lena Flyckt, ordförande för Svenska psykiatriska föreningen, Anna Starbrink,landstingsråd (FP), Anne-Li Nordström, ordförande i Kommunal, Ylva Westerberg,psykiater, Johan Åhlin, filosofie dr, Carl Reuterskiöld,VD för Qbtech, Solveig Ternström, skådespelare & författare, Paula Ternström,coach & skådespelare, och Alexandra Charles, ordförande 1,6 miljonerklubben m.fl.

3 juli Kl: 10.00 -12.00 EUs monter

Kvinnor på toppen - hur går vi från ord till handling?

Nu är de flesta ense om att lagstiftningen om kvotering behövs- dags att gå från ord till handling!

Paneldiskussion, moderator är Camilla Wagner, journalist.

Medverkande: Nyamko Sabuni, f.d jämställdhetsminister (FP), Veronica Palm, riksdagsledamot (S), Birgitta Ohlsson,riksdagsledamot (FP) , Carina Lundberg Markow ,  chef för ägarstyrning på FolksamCecilia Seidegaard Schelin, landshövding & regeringens särskilda utredare inom jämställdhet, Linnea Engström,EU-parlamentariker (MP), Alexandra Charles, ordförande 1,6 miljonerklubben m.fl.

Reservation för ev. ändringar.

Kontaktpersoner:

Pia Gefvert pia@1.6miljonerklubben.com tfn: 076-636 89 40