Alzeimers – hur gör man?

Välkommen och lär om Alzeimers av Stefan Sauk, ordförande Alzheimerfonden och Niels Andreasen, överläkare och seniorforskare, Karolinska Universitetssjukhuset. Alzheimers är vår vanligaste minnessjukdom och drabbar anhöriga lika mycket som de sjuka.

När: Tisdag den 11 december kl 18.30
Var: Best Western Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm

18.30 Incheckning, mingel och mat.

19.00 Alexandra Charles hälsar välkommen!

19.10 Stefan Sauk, skådespelare och ordförande i Alzheimerfonden, berättar om sjukdomen och fondens arbete i ett samtal med Alexandra Charles.

19.45 Bensträckare och enkla yogaövningar med Wellnessprofilen Annette Lefterow.

20.15 Hur ser symptom och behandling av Alzheimers ut idag och imorgon? Niels Andreasen, Överläkare geriatriska kliniken, Karolinska Universitetssjukhuset, delar med sig av sin expertis.

Kvällen avslutas med en frågestund.

Välkommen!

• Kultur