Artister och företagare stödjer forskningen på psykisk ohälsa

Imorgon, den 4 oktober, bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben på premiärvisning av 2019 års välgörenhetskalender tillsammans med några av kalendermodellerna. Utvalda signerade kalenderporträtt kommer även att auktioneras ut under ledning av Michael Storåkers på CFHILL. Intäkterna från 2019 års kalender går till forskning inom psykisk ohälsa.

Dag: 4 oktober 2018

Tid: kl 18-21

Plats: CF HILL, Västra Trädgårdsgatan 9, Stockholm

Årets kalendermodellerna består av 15 artister och bilderna är tagna av några av Sveriges mest välkända fotografer. Kalendermodellerna är: Jill Johnson, Lill Lindfors, Arja Saijonmaa, Caroline af Ugglas, Wille Crafoord, Joe Labero, Anna Vinterfall, Agneta Sjödin, Louise Hoffsten, Carl Jan Granqvist, Börje Salming, Anna-Lena Brundin, Charlotta Huldt, Lars Wallin och Alexandra Charles.

För att se alla bilder, klicka här:

Från och med fredag finns kalendern att köpa på vår hemsida.

1,6 & 2,6 miljonerklubbens kalender tas fram till förmån för insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa, för forskning på psykisk ohälsa i samarbete med Psykiatrifonden. Psykisk ohälsa kostar samhället 70 miljarder kronor årligen och var tredje svensk drabbas någon gång av psykisk ohälsa. Kalendern tas fram med stöd från 1,6 & 2,6 miljonerklubben, Psykiatrifonden, Steninge Slott, Sturebadet, Coala, kalenderflickor och -män samt fotografer.

• kalenderflickor och män
  • jill johnson
  • lars wallin
  • 6 & 2