Gå en hundpromenad och rädda hjärtat!

Finns årets hälsohund i Göteborg?

Söndag 26 september blir det ett härligt hundevenemang i Göteborg!

För att främja hjärtforskningen och kvinnors hälsa anordnar 1,6 miljoner-klubben en hundpromenad på Tjolöholm slott.

1.6 miljonerklubben är en en ideell organisation som grundade av Alexandra Charles 1998. Den arbetar med att främja kvinnors hälsa och har idag 30 000 medlemmar.

Runt om i landet har klubben många engagerade kontaktkvinnor som hjälper till lokalt och söndag 26 september ordnar alla tillsammans en nationell hundpromenad i hela Sverige. Syftet är både att stimulera hälsan genom att promenera, och att lyfta fram hundens betydelse för att må bra.

Samtidigt utlyser 1,6-klubben också tävlingen “Årets hälsohund” på Instagram. Våra husdjur har betytt extra mycket för hälsan under corona och nu hoppas 1,6-klubben att hundägare i Sverige berättar om varför just deras hund har fått dem att må bra. En jury utser vinnaren samma kväll. Kanske finns #åretshälsohund2021 just i Halmstad?

Kom till Tjolöholms slott söndag 26 september och möt alla glada hundar och deras mattar! (Även hussar är välkomna)

Var: Tjolöholms slott, kl 14.00

Lokal kontakt i Göteborg: Åsa Lövgren Janson

1,6 miljonerklubben grundades 1998. Vi är en ideell organisation och vår vision är att alla kvinnor ska ha bästa tänkbara livskvalitet och hälsa. Vi arbetar med folkbildning och opinionsbildning, främst genom vår tidning, seminarier och webinarer. En viktig del är vår stipendieverksamhet. Genom vårt 90-konto samlar vi in pengar till forskare som arbetar utifrån ett genusmedicinskt perspektiv.