Förbättra din livsstil!

- Ett steg på vägen är Hälsodagen som startar i Malmö den 9 september

Bästa tänkbara livskvalitet och hälsa för alla kvinnor! Därför drar 1,6 & 2,6 miljonerklubben igång en årlig hälsodag runt om i landet för att inspirera till bättre hälsa. Evenemanget Hälsodagen startar den 9 september i Malmö med träningsinspiration för hösten och Stegkampen – en promenad där 2 kr per km och deltagare går till hjärtforskningen.

Hälsodagen är en turné för att inspirera och engagera till en bättre hälsa och är en utveckling av 1,6 & 2,6 miljonerklubbens koncept ”Hjärtgåing” – men större, bättre och roligare! Ta med vänner, kollegor och familjen och prova på dans, yoga och gympa, lyssna till spännande miniföreläsningar, njut av en härlig gemenskap och låt dig inspireras till en ny och bättre livsstil!

Hälsodagen startar den 9 september i Malmö med prova-på pass i olika träningsformer, bland annat Chakra Balance, inspirationspass med personlige tränaren Emil Isaksson och ”Allt om Wellness” med wellnessexperten Annette Lefterow. Dessutom underhållning med Ulrika Skoglund och intressant miniföreläsning ”Det viktigaste sambandet mellan mat och hälsa” med dietist Eva Skoog.

Stega för hjärtats skull
Dagen avslutas med gångtävlingen ”Stegkampen” – en promenad där 2 kr per km och deltagare går till kampanjen ”Gå för hjärtat” och hjärtforskningen.

- Kom i form samtidigt som du gör något roligt, det är målet med Hälsodagen! Gå för hälsan och hjärtat, hela du mår bra av att röra på dig, säger Alexandra Charles, ordförande 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

Hälsodagen startar i Malmö den 9 september kl. 11.30 på Hylliekrokens Golfcenter, Limhamnsvägen 85, Limhamn/Malmö och fortsätter sedan i Västerås den 11:e, Karlskrona den 12:e, Östersund den 15:e, Stockholm den 16:e, Linköping den 18:e, Ljusdal den 20:e, Örebro den 22:a och Göteborg den 23:e.

För mer information vänligen kontakta

Pia Gefvert, kommunikationsansvarig 1,6 & 2,6 miljonerklubben
Tel: 0766- 36 89 40