Hälsodagen i Uppsala

Hälsodagen

Den 10 sep är det hälsokväll i Uppsala!

Hälsodagen är en rikstäckande kampanj som 1,6&2,6miljonerklubben anordnar för att inspirera fler till en god hälsa med motion, nyttig mat och kunskap. Den pågår mellan augusti och oktober i 10 orter runt om i landet. Läs mer här: http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/halsodagen/

Kvällen i Uppsala går i hälsans tecken med spännande föreläsningar om Hjärna och beteende med Åke Pålshammar, universitetslektor, som förklarar vad vi vet om hjärnans roll vid beteenden och känslor, minnen, tankar, utveckling och personlighet. Om Kvinnors hälsa berättar Helene Waller från Womens Wellness, även Linda Elster från Itrim talar om Hållbar hälsa.

Kvällen avslutas med en modevisning.

Datum: Torsdag den10 sep

Tid: 17:00- 21:00