Hur kan vi stärka vår psykiska hälsa under och efter covid-19?

Vilka åtgärder behövs i samhället för att stärka den psykiska hälsan och bekämpa depression? Hur undviker vi att självmord inte ska öka till följd av pandemin?

För att diskutera detta deltar socialminister Lena Hallengren, generaldirektör för Folkhälsomyndigheten Johan Carlson, generalsekreterare för Suicide Zero Rickard Bracken och ledamot i styrelsen för Fonden för Psykisk hälsa samt ordförande för Nationell Samverkan för Psykisk Hälsa Anki Sandberg.

Webinariet moderas av Alexandra Charles, ordförande för 1,6 & 2,6 miljonerklubben och Martin Schalling, professor vid Karolinska Institutet och ordförande Fonden för Psykisk Hälsa.

Underlag kring vad vi vet idag om hur vår psykiska hälsa påverkas av pågående pandemi kommer att lyfts fram. Vad kan vi göra för att hindra en ytterligare försämring av den psykiska hälsan i samhället som redan innan pandemin var ett stort folkhälsoproblem.

Arrangörer: 1,6 & 2,6 miljonerklubben och Fonden för Psykisk Hälsa

Livechat med deltagarna i fokus. Under kvällens sändning svarar ordförande i programutskottet i Fonden för Psykisk Hälsa, överläkare Maria Larsson på deltagarnas frågor.

När: måndag den 23 november klockan 18:30 - 19:30 (chatten är öppen till 20:00)

Plats: Online - i din mobil, surfplatta eller dator

Pris: Kostnadsfritt för alla

Anmäl dig här!