Nu startar Hjärtgolfen 2021

Nya slag för kvinnors hälsa under Hjärtgolfen 2021

Hjärtgolfen är en rikstäckande tävling där alla spelare tillsammans genom sin startavgift bidrar till forskningen för kvinnors hälsa. I år kommer Hjärtgolfen att spelas på 13 golfbanor runtom i landet.

Hjärtgolfen grundandes år 2005 på Gotland Wisby GK med en tävling där pengarna samlades in till Centrum för Genusmedicin. Under åren har Hjärtgolfen utvecklats från en till mer än 10 tävlingar per år under ledning av Annika Norén. Mer än 700 tjejer och kvinnor brukar delta varje år. 2020 års turnering samlade in 66 000 kr till forskning på hjärtat via 90 kontostiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Hjärtgolfen arrangeras av 1,6 & 2,6 miljonerklubben. Tävlingsformen är en partävling och två kvinnor kan alltid spela tillsammans. Anmälan sker via Min Golf.

Hjärtgolfen 2021

Mälarö GK – 13 juni

Vetlanda GK – 13 juni

Hinton GK – 20 juni

Umeå Sörfors GK – 4 juli

Visby GK – 8 juli

Piteå GK – 9 juli

Puttom GK – 25 juli

Läckö GK – 1 aug

Kårsta GK – 1 aug

Storsjöbygdens GK – 7 aug

Köpings GK – 7 aug

Öijareds GK – 15 aug

Upsala GK – 28 aug

Med anledning av pandemin följer vi SGF’s riktlinjer för tävlingar.

För mer information: Annika Norén annika.noren@malarogk.se