Premiär för Kulturvecka hemma med sång, dans, teater och litteraturupplevelser på egen hand

Nu på måndag den 1 februari är det premiär för Kulturvecka hemma

I dessa pandemi-tider när vi inte kan uppleva kultur genom publika evenemang, gå på teater, bio eller ta en sväng på dansgolvet har vi skräddarsytt en onlinekurs som gör det möjligt för deltagaren att fördjupa sitt kulturintresse på hemmaplan.

Vi lanserar nu uppföljaren till vår populära onlinekurs Hälsovecka hemma. Denna gång är det kulturaktiviteter i fokus tillsammans med välkända ambassadörer för 1,6 miljonerklubben. Deltagarna får lära sig att dansa med koreografen Malin Watson, sjunga med artisten Maria Wells, skriva en bok med författaren Lina Forss och läsa poesi tillsammans med skådespelerskan Paula Ternström.

Kursen är upplagd på samma sätt som Hälsovecka hemma. Varje morgon kommer ett digitalt kursbrev med filmade övningar som man kan göra hemma i sin egen takt från måndag - söndag. Efter kursveckan har man fortsatt tillgång till kursmaterialet för att utveckla sitt kulturella intresse över tid.

Hälsovecka hemma och Kulturvecka hemma är två av flera digitala aktiviteter som genomförs av 1,6 miljonerklubben för att sprida kunskap och värna om kvinnors livskvalitet mitt i en pandemi.

Konceptutvecklare och digital producent för onlinekurserna är vår ambassadör Annette Lefterow.

Premiärvecka 1 - 7 februari 2021

• Dans