Vad vet vi om vår hjärna?

Vår fantastiska hjärna, den onödiga tobaken och personlig stil – en spännande kväll 15 maj!

Kärleken sitter i hjärnan inte i hjärtat. Neuropsykologen och senioruniversitetslektorn Åke Pålshammar berättar om hjärnans kapacitet och komplexitet. Neuropsykologi ger viktiga kunskaper om hjärnans roll vid utveckling och personlighet. Åke berättar om kopplingen till beteendeproblematiken och vad som händer när något inte fungerar. 1,6 & 2,6 miljonerklubben bjuder in till ett kvällsseminarium den 15 maj på Stadshotellet kl.18. På programmet möter vi Åke Pålshammar, Hanna Broberg från A Non Smoking Generation och stylisten Marika Smith.

18:00 Incheckning och mingel med smörgås/kaffe/te

18:30 Helen Sangemark och Pia Olsson från 1,6 miljonerklubben hälsar välkommen!

18:40 Tobak – den största och mest onödiga riskfaktorn för sjukdom. Hanna Broberg från A Non Smoking Generation förklarar varför vi måste låta bli tobaken för att ha ett friskt liv.

19:10 Paus

19:20 Vad vet vi om vår hjärna? Åke Pålshammar, neuropsykolog och senioruniversitetslektor, Uppsala universitet, berättar: ”Vad vet vi om hjärnans roll vid beteenden som känslor, minnen och tankar, utveckling och personlighet? Vad händer när något inte fungerar?”

20:00 Stil med hjärta Marika Smith, modist, designer och sexinspiratör. Med konkreta tips och personliga erfarenheter leder Marika vägen till en snygg och personlig stil som signalerar självkänsla inifrån och ut.

20.30 Avslutning – Tack för ikväll

Media hälsas välkomna och anmälan görs till info@1.6miljonerklubben.com.

Tid: Onsdag 15 maj, kl.18.00 - 20.30

Plats: Elite Stadshotellet, Stora Torget 1, Västerås