​Välkommen till kvällens viktiga webinar om vaginalt välbefinnande

Testosteron och östrogen – nödvändiga hormoner för vaginal hälsa och lust

Måndag den 31 aug kl. 18.30 bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben in till ett nytt intressant och inspirerande webinar. Fler än 1 000 deltagare har redan anmält sig.

Besvär från underlivet smyger sig på i samband med klimakteriet och menopaus. En dag inser du att du inte sover hela natten som du tidigare utan att behöva gå upp och kissa – kanske till och med två eller fler gånger. Trots att du är så infernaliskt kissnödig så kommer det inte så mycket.

Och du inser kanske en dag att ditt underliv inte är fuktigt på samma sätt som tidigare – kanske tycker du att det ger en fräsch känsla? Men vänder du på myntet inser du att det ibland kliar och svider? Och om du har sex så är det inte heller samma som tidigare – det kan till och med göra ont. Ibland rejält ont. Och det främjar ju inte direkt lusten.

Trots att långt över en miljon svenska kvinnor har torra slemhinnor i underliv och urinvägar är det bara en av fem som behandlar roten till problemet. Trots att det finns effektiva behandlingar som gör att ditt underliv kan återgå till hur det var tio år innan din sista mens.

I detta webinar lyssnar vi till Mats Hammar, professor emeritus och överläkare i gynekologi,som berättar varför det är viktigt att behandla torra slemhinnor samt på vilket sätt testosteron kan främja lust och tillfredsställelse. Helena Cewers, barnmorska och auktoriserad klinisk sexolog, pratar om lust och viljan till lust i sin programpunkt Klimakteriet - ny sexuell debut. Kvällens webinar leds av Alexandra Charles.

Registrera dig kostnadsfritt här: https://event.webinarjam.com/register/107/o4379a97.

Hur du deltar: När du registrerat dig får du ett separat mail med en länk som du loggar in med via din dator, surfplatta eller smartphone, när det är dags. OBS! Har du inte fått ett mail med registreringslänken, leta gärna bland dina skräp/spammail.

Webinarproducent: Annette Lefterow