VINNARE I HJÄRTGOLFEN AVGJORD

Efter tio deltävlingar runtom i landet har slutligen årets vinnare av Hjärtgolfen avgjorts. Den 19 augusti spelades finalen av Hjärtgolfen på Hooks Herrgård. Vinnarna blev Eva Karlsson från Läckö GK och Therese Olofsson från Lidköpings GK, som vann med fem slag över 2:an. Första pris är en resa till Mallorca där vinnarna får spela i Prinsessan Birgittas Golf Tournament.

Sedan den 19 maj har tävlingen Hjärtgolfen pågått på tio banor runtom i landet, från Luleå i norr till Barsebäck/Malmö i söder. Spelformen har varit en par tävling där 1:a och 2:a paret i varje deltävling har gått vidare till finalen på Hooks Herrgård. Över 800 golfande kvinnor har spelat Hjärtgolfen i år. Alla har med sin startavgift bidragit till kvinnors hälsa. Sammanlagt har över 90 000 kr samlats in till forskning för kvinnors hälsa.

Vinnarna, Eva Karlsson och Therese Olofsson, vinner en resa till Santa Ponsa, Mallorca där de får spela i Prinsessan Birgittas Golf Tournament. Vinnarpriset innebär resa, boende och startavgift till hela tävlingen under tre dagar.

Hjärtgolfen är bra för din hälsa och bidrar samtidigt till forskningen på kvinnors hälsa. Genom startavgiften skänker alla deltagare pengar direkt till forskningen på kvinnohjärtat genom insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

• Kultur