Thelin gav J-södra segern

Ett tränat spelsinne och stark mentalitet är lika viktigt som fysisk träning när det väl gäller. För att ta pulsen på J-södras spelsinne och enhet i laget har 121.nu mött dem i en TV-spelsmatch. Spelet är FIFA10. För J-södra spelar Tommy Thelin och Christer Persson. För 121.nu spelar Ida och Josefine.

Internetföretaget satsar väldigt mycket på trivsel för sina anställda. I en del av den satsningen finns flera olika spelrum med spelkonsolerna Xbox, Nintendo Wii och Playstation 3.
På rasterna underhåller sig de flesta i spelrummen eller i de olika loungerna där man kan sjunka in i de sköna sofforna och kolla på TV eller läsa någon tidning.

Lagen tar plats i ett av kontorets spelrum. De ser pigga och laddade ut. Det är en trevlig stämning när matchen startar. I början av första halvlek har 121.nu flera chanser att göra mål men når inte riktigt ända fram. J-södras backlinje utför stordåd det är bra balans i laget.
I andra halvlek öppnar J-södra starkt. Thelin gör ett fantastiskt snyggt mål efter ett väl genomfört inlägg av Persson.

- Klart det är skönt att göra mål oavsett om det är i en TV-spels match eller en vanlig match i Superettan. Det handlar om att vinna och det är det enda jag är fokuserad på, säger Tommy Thelin.

J-södra forsätter att dominera i andra halvlek och med en minut kvar av matchen går Thelin själv igenom hela plan med otroliga dribblingar och avslutar med ett stenhårt skott i krysset. Matchen slutar 0-2 och J-södra visar att de är lika mycket vinnare på bortaplan som hemma.

121.nu är ett av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden.
Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Jonathan Isacsson, informationsansvarig 121.nu

• jönköpings södra if