24Storage öppnar ytterligare anläggning i expansiva Vallentuna

24Storage har sedan starten 2015 etablerat sig på 22 platser runt om i Sverige. I fjol förvärvades en anläggning i Vallentuna, Bällsta, men för att möta den ökade efterfrågan i området öppnas nu en andra i området, kallad Vallentuna Centrum.

– Det byggs oerhört mycket i Vallentuna, men då nya bostäder ofta erbjuder sämre förvaringsmöjligheter genom exempelvis källarförråd är behovet växande. Därför är vi glada att kunna erbjuda central, trygg förvaring så Vallentunaborna kan få ett större liv med plats för de saker de verkligen vill ha hemma, säger Fredrik Sandelin, VD på 24Storage.

Enligt Svenskt Näringsliv årliga undersökning om kommuners företagsklimat utvecklas Vallentuna positivt och kommunen har en ambition att skapa den bästa platsen för såväl människor som företag att växa på, något som spelat in på beslutet om ytterligare en etablering i Vallentuna.

– Många företag i Vallentuna växer och vi erbjuder en möjlighet för dessa att, utan att behöva binda kapital i exempelvis förrådslokaler, växla upp i storlek med kort varsel. Det är oerhört spännande att kunna bidra till ett positivt företagsklimat, säger Fredrik Sandelin.

Om anläggningen i Vallentuna Centrum

24Storage andra anläggning i Vallentuna ligger mittemot brandstationen mellan Olsborgsvägen och Angarnsvägen och öppnar måndagen den 16:e september 2019.

Den nya förrådsanläggningen är 3130 m2 stor och erbjuder 400 förråd i olika storlekar mellan 1-18m2. På 24Storage hemsida går det att boka förråd dygnet runt och signera via Bank-ID.

Länk: https://24storage.se/vara-forrad/stockholm/vallentuna-centrum

För mer information, intervju eller en guidad tur på anläggningen, vänligen kontakta:
Fredrik Sandelin, VD 24Storage
fredrik.sandelin@24storage.com

• Företagsinformation

• vallentuna
  • förvaring

• Stockholm

24Storage grundades 2015 med målet att göra det enklare för både privatpersoner och företag att hyra förråd. Trender som globalisering, urbanisering och digitalisering har format bolagets affärsidé som kombinerar proptech och eCommerce med magasinering och förrådsförvaring. Bolaget är idag en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden med cirka 9 500 förråd fördelade på 23 anläggningar i nio städer. 24Storage fastighetsvärde uppgår till cirka 1 miljard kronor. Bland 24Storage investerare finns bland annat Ernström & C:o, Staffan Persson, familjerna Tilander och Wattin samt grundaren Michael Fogelberg.