Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

7A fortsätter sin digitaliseringsresa – lanserar ny kundportal: ”Ett rejält avstamp”

7A lanserar i veckan en helt ny kundportal för sina medlemmar. Den nya kundportalen är en del av ett omfattande digitaliseringsarbete som 7A har påbörjat, och kommer att innebära en ännu smidigare vardag för 7A’s hyresgäster.

Den uppdaterade kundportalen har fått nytt utseende och gränssnitt, samtidigt som användarvänligheten har förbättrats. Nu kan man som hyresgäst ännu enklare boka mötesrum, hitta viktig information och läsa om allt som händer på 7A’s fyra coworking-anläggningar, mitt i Stockholm city.

– Det känns väldigt inspirerande att äntligen få visa upp den nya kundportalen, och med den tar vi ett rejält avstamp i rätt riktning, säger Hanna Gull, Customer Experience Manager på 7A.

7A har sedan tidigare bland annat digitaliserat låssystemen på sina anläggningar, där man numera bokar och låser upp dörrarna med sin smartphone. Med nya kundportalen tas ytterligare ett kliv mot ett ännu smartare arbetsliv.

– Det blir jättespännande att leverera det här till våra hyresgäster. Vårt digitaliseringsarbete har precis påbörjats och den nya kundportalen som vi lanserar kommer att utvecklas allt eftersom. Ett mål med vår digitala utveckling är att säkerställa en högre tillgänglighet till såväl information som olika typer av tjänster säger Ingrid Gilsdorf, Head of Marketing and Digitalization på 7A.

I arbetet har 7A tagit input från hyresgäster och i största möjliga mån tillgodosett de behov och önskemål som funnits.

– Den absolut viktigaste delen i 7A’s verksamhet är kundupplevelsen och kundbemötandet. Vi vill alltid vara personliga, professionella och vänliga när vi möter våra medlemmar ute på anläggningarna, och vi vill ge samma intryck på våra digitala plattformar, säger Hanna Gull.

Men det finns även andra spännande digitaliseringsområden framöver, där 7A ser intressanta möjligheter till vidare utveckling.

– Vi vet bland annat att det finns en efterfrågan på en plattform där företag på ett smidigt sätt kan utbyta information sinsemellan. Det kommer vi att titta närmare på och vilja utveckla vidare, säger Ingrid Gilsdorf.