Succé för nytt GOLD Concept och nytt influencersamarbete

För den modemedvetne kunden lanserade 8848 Altitude nyligen sitt nya GOLD Concept, med influencern Ellinor Löfgren som ansikte för kampanjen. Kombinationen av trendriktiga skidkläder med exklusiva material och ett lyckat samarbete gav genomslag i en ny målgrupp, som varumärket ser fram emot att få introducera till bergets alla äventyr.

"Vi är glada att se hur Ellinors följare kommenterar att de aldrig åkt skidor förut men vill börja för att kläderna är så snygga. Det är det vi brinner för, att motivera människor att ge sig ut och upptäcka äventyret på berget - oavsett vilken anledning det är som triggar det. Huvudsaken är att de kan börja dela passionen och vi är tacksamma över att kunna vara en del i resan."

- säger Anton Petersson, E-Commerce Manager

Det nya, trendriktiga konceptet är en del i 8848 Altitudes nya profil som lanserades under hösten och som mottogs med hyllningar från både kunder och branschkollegor. Varumärket såg en lucka i marknaden där det saknades modeinfluerade skidkläder med hög kvalitet, till ett pris som den vanliga konsumenten har råd med. Därför utvecklades det som förut varit internt begrepp, till ett helt koncept som beräknas växa ytterligare till kommande säsonger.

"Mycket fokus är på siluetten, som genom hela konceptet är modern, figurnära och smickande för både män och kvinnor. Våra nylanserade dambyxor till exempel, är i ett extra stretchigt material för en supertight passform som framhäver formerna precis där man vill ha dem. Målet är att kunden ska kunna ta med sin personliga stil ut på berget."

- säger Melanie Lindblom, designer på 8848 Altitude