BRANDOS tar storslam i Retail Awards

BRANDOS, Sveriges största skobutik på nätet, har belönats med dubbla utmärkelser i Retail Awards. BRANDOS vinner detaljhandelns stora pris Retail Awards i kategorin Årets e-handlare samt utmärkelsen Årets komet. ”BRANDOS har lyckats revolutionera hela sin bransch, och är därmed årets starkaste lysande stjärna på e-handelshimlen”, skriver juryn i sin prismotivering.

Retail Awards delas ut av branschorganisationen Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Vid en galamiddag i Stockholm på måndagskvällen tog BRANDOS storslam. Juryns motivering till utmärkelsen Årets komet lyder; ” BRANDOS har ökat sin försäljning explosionsartat sedan starten och på kort tid erövrat åtta marknader”.

”Vi är mycket stolta över utmärkelserna, de är ett kvitto på att vi är på rätt väg. Vi är med och förändrar människors sätt att handla skor. Våra kunder har tillgång till BRANDOS supersortiment på 27 000 skomodeller, mångfalt fler än det är möjligt att ha i en fysisk butik. Alltfler upptäcker hur skönt det är att kunna handla i lugn och ro från alla platser i landet när fri frakt och fri retur ingår”, säger BRANDOS VD Karl-Johan Pantzar.

BRANDOS har sedan starten vuxit till Skandinaviens största skobutik på nätet. Tillväxten det senaste bokföringsåret var 132 procent och hittills har mer än en miljon par skor sålts till kunder i åtta länder.

Retail Awards arrangeras av branschorganen Svensk Handel och Dagens Handel för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln.

Juryns motivering till Årets e-handel lyder i sin helhet:

”Genom ett brett produktutbud i kombination med smarta digitala och logistiska lösningar har bolaget nått en imponerande försäljningstillväxt sedan starten. Kunddialog och tydlighet, i form av produktinformation och bilderna, är nyckelord för bolaget som har lyckats revolutionera hela sin bransch, och är därmed årets starkaste lysande stjärna på e-handelshimlen.”

Juryns motivering till Årets komet lyder i sin helhet:

”Målmedvetet har denna snabbväxare byggt ett starkt varumärke både i Sverige och internationellt. Med en oslagbar bredd i sortimentet och genom en aggressiv tillväxtstrategi har företaget ökat sin försäljning explosionsartat sedan starten och på kort tid erövrat åtta marknader. Årets komet kommer att fortsätta göra avtryck i den svenska detaljhandeln”.