Nordens ledande skobutik på nätet satsar på väskor

Brandos, Nordens ledande skobutik på nätet, börjar sälja väskor. För ett par veckor sedan påbörjade Brandos försäljning av jeans på siten och väskor är nästa steg för att bredda produktportföljen. Väskavdelningen är nu öppen och redan i början av 2013 utökas utbudet med många fler varumärken och modeller. Brandos kommer då erbjuda ett supersortiment av väskor, jeans och skor till sina kunder.

Brandos är Nordens ledande skobutik på nätet med cirka 25 000 modeller och drygt 500 varumärken. I början av november gick Brandos från att vara en renodlad skobutik på nätet till att även satsa på jeans. Nu breddar Brandos sin produktportfölj ytterligare genom att erbjuda sina kunder en väskavdelning på siten. Vid lansering finns 19 varumärken och totalt 130 väskmodeller till försäljning, men redan i februari 2013 kommer Brandos erbjuda betydligt fler varumärken och modeller.

”Det är otroligt spännande att bredda vår produktportfölj ytterligare genom att nu även satsa på väskor. Vi vill alltid erbjuda våra kunder ett superutbud av de produkter vi säljer. Med ett brett sortiment möjliggör vi för alla kunder att hitta produkter som passar just deras personliga stil”, säger Tomas Björkén, projektledare för väskor på Brandos.

De märken som finns med vid öppning är adidas Originals, Belmondo, Friis & Company, Iron Fist, Irregular Choice, Marc O’Polo, Menbur, Minna Parikka, Pieces och Sebago. Till våren kommer väskor från bland annat Boss Green, Boss Black, Liebskind Berlin, Filippa K och Tiger of Sweden.

”Det som är unikt för oss är att vi, genom vårt breda sortiment, har möjlighet att erbjuda många unika varumärken som är svåra att hitta någon annanstans. Det är det som är så fint med butiker online, vi får plats med så mycket mer produkter ”på hyllorna” och kan direkt erbjuda kunden det den vill ha”, fortsätter Tomas Björkén.

Brandos väskavdelning öppnade för försäljning på Brandos site den 19 november. Liksom för skor och jeans erbjuder Brandos sina väskkunder fri frakt och fri retur.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Tomas Björkén, Projektledare jeans, tomas.bjorken@brandos.com, 070 454 97 44
Katarina Selley, PR-ansvarig, katarina.selley@brandos.com, 070 420 99 94

• Mode

• e-commerce
  • skohandel
  • väskor
  • väskor på nätet

BRANDOS är Nordens ledande skobutik på nätet med cirka 25 000 modeller från över 500 varumärken. Under hösten 2012 breddas produktportföljen med jeans och väskor. Brandos affärsidé är att erbjuda ett supersortiment av produkter som hjälper människor att uttrycka sin personliga stil. Sedan starten i Stockholm 2006 har Brandos vuxit till över 100 anställda och finns på nio marknader i Europa med tyngdpunkt i Norden. Räkenskapsåret 2011/2012 omsatte Brandos 347 Mkr. Under 2012 utnämndes Brandos till Årets e-handelsföretag och Årets komet av Svensk Handel och Dagens Handel samt till Årets skobutik av mode- och branschtidningen Habit. www.brandos.com

Marie Segerberg

Presskontakt Regional Manager Nordics Sverige och Danmark