Köp ditt framtida hem direkt genom mobiltelefonen!

Hemnet har, med hjälp av Mobispines teknik, nyligen lanserat en spännande tjänst som skickar bilder och beskrivningar av bostäder direkt till din mobiltelefon samma ögonblick de kommer ut på marknaden. Tjänsten är kostnadsfri och fungerar med alla mobiloperatörer. Det innebär att blivande bostadsköpare inte längre behöver sitta framför datorn för att få information om nya bostäder och visningstider. ”Detta är en mobiltjänst som vi har väntat på länge. Att leta efter någonstans att bo kan vara stressande – man har inte tid att spendera flera timmar framför sin dator. Vi gör det enklare för folk att hitta sina framtida hem och ändå gå iväg och göra de saker de måste utan att de behöver oroa sig för att de missar någonting”, säger Björn Dietmann Hemnets VD. Alla som har skapat en profil hos Hemnet kan välja att ta emot bostadsobjekt via mobilen, och därefter kan bilder och beskrivningar av bostäder som passar deras personliga profil sändas direkt till mobiltelefonerna. Genom att använda Internetteknik istället för SMS/MMS kan Hemnet erbjuda de slags bilder och texter som man vanligtvis bara kan se på nätet. ”Naturligtvis är det möjligt att få information med SMS/MMS, men det här är mer intressant eftersom det liknar mer det som användarna upplever när de är uppkopplade på nätet. Vi skulle aldrig ha kunnat leverera en sådan här tjänst med hjälp av SMS.” Hemnet använder Mobispine, en plattform som gör att företag och innehållsleverantörer kan utnyttja IP-baserad teknologi för att nå ut till mobiltelefonerna. Precis som med Hemnet kan kunderna själva bestämma vad de vill ha sänt direkt till sina telefoner, och företagen kan erbjuda en helt ny värdefull tjänst som är skräddarsydd efter kundens önskemål. Kunderna behöver aldrig betala för att använda Mobispine i sina telefoner. ”Människor använder mer och mer sina mobiltelefoner för att koppla upp sig mot nätet, och vi vill ligga steget före i denna utveckling. Hemnet förstår att det inte finns någon anledning att sitta framför en dator när man kan få samma information med samma höga kvalitet oavsett var man befinner sig”, säger Joakim Hilj, Mobispines Försäljningsdirektör. Mobispine gör det redan möjligt för ett antal företag, bland annat Hockeyligan, att sända information och nyheter i realtid till mobiltelefoner med hjälp av förmånlig IP-teknik. ”Mobiltelefonen är redan en av våra mest personliga tillhörigheter – det är bara naturligt att ha sina personliga favorittjänster på nätet precis bredvid telefonboken och favoritmusiken.” Om Mobispine Mobispine är ett företag vars huvudkontor ligger i Stockholm. Mobispine utnyttjar IP-baserad teknologi för att erbjuda en mobil plattform som företag och innehållsleverantörer kan använda för att nå kunder med omfattande mediatjänster och information i realtid. I Mobispines teknik, som är kostnadsfri och operatörsoberoende för individuella användare, ingår även gratis mobilchat och mobilblog. För mer information, kontakta: Mobispine AB Arenavägen 41 121 77 STOCKHOLM Tel.: 0735 32 40 39 e-post: Joakim.hilj@mobispine.com Mobispine webb: http://www.mobispine.com