SiteVision bästa publiceringsverktyget – ökar mest

SiteVision bästa publiceringsverktyget – ökar mest

För sjätte året i rad står det klart att SiteVision är det publiceringsverktyg som fungerar bäst. Samtidigt tar verktyget marknadsandelar och är det som växer mest. Detta framgår i två undersökningar som det oberoende testföretaget Web Service Award har genomfört bland ansvariga för webbplatser och intranät.

Web Service Awards senaste trendrapporter redovisar resultaten från undersökningar som genomförs med syfte att bland annat ta reda på hur ansvariga upplever sitt publiceringsverktyg. SiteVision får återigen bäst resultat i kundnöjdhet.

– Vi jobbar hårt för att ha branschens nöjdaste kunder och det känns otroligt inspirerande att vi får det här positiva omdömet från våra kunder, säger Anders Korsvall, VD på SiteVision AB. Det är också roligt att se att SiteVision är det verktyg som växer mest på marknaden.

Enligt båda rapporterna har SiteVision högst andel kunder som uppger att de har ett väl fungerande publiceringsverktyg. Dessutom visar den senaste rapporten att kunder som använder SiteVision är överlägset mest nöjda med leverantörens support. Sammantaget visar detta att kunder som använder SiteVision är betydligt nöjdare än de som använder andra verktyg.

– Publiceringsverktyg är traditionellt sett väldigt tekniska så fort man vill göra något utanför det vanliga, men med SiteVision kan du hantera hela din webbplats utan kunskaper om programmering. Våra kunder uppskattar de färdiga modulerna som gör att man kan göra otroligt mycket på egen hand, utan att behöva ta hjälp av en utvecklare. Samtidigt går det betydligt snabbare, vilket gör att våra kunder kan lägga en avsevärt större del av sin budget på sådant som verkligen genererar nytta för verksamheten, säger Anders Korsvall.

Rapporterna visar också att responsiv design är en av de hetaste trenderna på både intranät och webbplatser. Dessutom kommer mer än vart fjärde intranät att byggas om, och en stor del av de tillfrågade planerar att införa sociala samarbetsfunktioner.

– Det är spännande att det satsas på sociala intranät och responsiv webbdesign i Sverige, tillägger Anders. Det rimmar väl med våra fokusområden där både socialt samarbete och optimering för mobila enheter finns inbyggt i vår produkt. Ett annat område som också överensstämmer med rapporten är vår funktionalitet för personalisering och A/B-testning som gör det möjligt att göra webbplatsen mer relevant för besökaren.

Undersökningarna “Hur mår Sveriges intranät” och “Hur mår Sveriges webbplatser” genomförs av det oberoende undersökningsföretaget Web Service Award. De senaste sex åren har SiteVision fått bäst resultat i kundnöjdhet i båda undersökningarna.