Budskapsplattformens betydelse för värderingsarbetet

Vem är vi: Bakom initiativet #asocietysvärderingsresa står två eldsjälar som hade en idé om att göra saker bättre och med fokus på vår, bolagets och alla kollegors utveckling. Värderingsresan har för oss varit fantastiskt rolig och gett oss en unik konkurrensfördel gällande att driva ett värderingsdrivet bolag.

Detta är en artikelserie bestående av flera olika delar, där vi vill dela med oss av den värderingsresa vi gjort och gör. Följ oss gärna, ställ frågor och utmana oss. Vi kommer att dela med oss av tips och material för att ni själva ska kunna starta igång ett värderingsarbete.

Del 1 - Uppstart av ditt värderingsarbete, länk

Del 2 - Att låta era värderingar vara drivmedlet, länk

Vi konstaterade tidigt att om våra handlingar inte stämmer överens med våra värderingar så kommer vi inte lyckas vara värderingsdrivna. Kommunikation är därför A & O kring hur vi aktivt uppnår värderingar blir centralt. Samarbetet mellan marknad och HR utgör grunden i att få till plattformen och därigenom värderingarna som ett styrande element. Valet att bli och vara ett värderingsdrivet bolag betyder att vi behöver använda värderingarna i alla HR-strategiska situationer vi kommer i. Värderingarna driver vårt agerande och visar riktning gällande personliga egenskaper och möjlighet att styra och leda via dessa.

Arbetet tar sin utgångspunkt i budskapsplattformen och hur våra medarbetares kommunikation och handlingar påverkar bolagets möjlighet att växa. Kommunikationen stöds i budskapsplattformen och handlingarna är djupt rotade i värderingarna.

Läs resten av artikeln

• värderingar