Bloggsession med A Non Smoking Generation i Göteborg

A Non Smoking Generation bjuder in till bloggsession i Göteborg. Under en förmiddag diskuteras tobak, förebilder, tobaksbolagens marknadsföring och dess globala påverkan.

A Non Smoking Generation anordnar för första gången ett bloggevent i Göteborg den 3 juni. Till bloggträffen inbjuds unga och aktuella bloggare för att få lära sig mer om tobak, tobaksbolagens sätt att marknadsföra sig mot unga och barnarbetet bakom tobaksproduktionen. Särskilt fokus ligger på diskussioner om bloggarnas egen roll som förebilder för 1000-tals unga.

– Vi vill inspirera och engagera unga bloggare till att vara bra förebilder för sina läsare för vi vet att tillsammans kan vi göra störst skillnad. Våra tidigare Bloggsessions, som arrangerats i Stockholm, har varit mycket uppskattade och omskrivna på gästernas bloggar, säger Elin Ramfalk generalsekreterare på A Non Smoking Generation.

A Non Smoking Generation arbetar tobaksförebyggande med fokus på barn och ungdomar. I detta arbete används tobaksfria förebilder, en effektiv metod i tobaksförebyggande arbete. Att använda sig av förebilder även på nätet är ett nytt grepp och budskapet kan nå ut till 1000-tals ungdomar!

• Hälsoorganisationer

• blogg
  • ungdomar
  • tobak
  • snus
  • rökning
  • förebilder
  • cigaretter

Stiftelsen A Non Smoking Generation har sedan 1979 verkat för att barn och ungdomar själva ska välja att inte börja använda tobak. Organisationen har varit med och påverkat samtliga tobakslagar i Sverige och genom åren träffat 1,5 miljon barn i Sveriges skolor.

Helen Stjerna

Presskontakt Generalsekreterare 073-339 36 44