Moni Viking till Åby Stora Pris!

Moni Viking är den första hästen som är klar för Åby Stora Pris den 8 augusti. Moni Viking har gjort 2 segrar i regi Björn Goop och bägge starterna har slutat med imponerande segrar.Den ena segern togs i Paralympiastayern och den andra i Harper Hanovers lopp under Elitlopphshelgen.  Moni Viking har 5 raka segrar och har tjänat över 3,6 miljoner kronor.

- Moni Viking har imponerat kolossalt på mig och jag hade ett gott öga till hästen redan under sin tid i Norge och Frankrike. Han har visat sig klarat distansen utmärkt och vid segern i Harpers Hanovers lopp så gick han världsrekord, det säger en hel del om hästen säger Jon W Pedersen sportchef på Åbytravet .

Moni Viking tränas och körs av Björn Goop. Goop har tidigare segrat i loppen som kusk men jagar nu sin första tränarseger i Åby Stora Pris. Moni Vikings ägs av Jan Lyng och Mikaela Johansson är hästens skötare

• sportnyhet
  • åby
  • åbytravet
  • sport
  • mölndal
  • hästsport
  • hästar
  • göteborg
  • företag

Åbytravet är Sveriges modernaste travanläggning, och en del av Åby Arena, som årligen lockar ca 100 000 besökare. Vi tävlar i huvudsak onsdag eller torsdag men de riktiga höjdpunkterna är V75, sex lördagar om året med Paralympiatravets final och Åby Stora Pris som juveler i kronan.

Åbytravet och Åby Arena erbjuder en unik konferensmiljö där de traditionella mötena kan blandas med ponnykörning eller en trekamp i stallet. De stora ytorna gör också anläggningen till ett utmärkt ställe för större konferenser, mässor och utställningar.