Superauktionen blir superhelgen!

Den har redan givits omdömet den nya ”superauktionen”. Men det är dags att ändra uppfattning igen. Nu laddar vi, tillsammans med Åbytravet, för en superhelg på Åby med Sweden International Yearling & Mixed Sale den 11 oktober.
Den sista pusselbiten, hästarna till Mixed Sale-katalogen rullade iväg mot tryckpressarna i veckan och den innehåller 15 fölston, två hingstandelar, fyra fölstoprospekt och 29 starthästar! Innan dess går 94 ettåringar under klubban i Åby Arenas nya mässhall.

– Ettåringar, starthästar och fölmärrar i ett. Äntligen en riktig Harrisburg-känsla i Sverige!, säger Courant AB:s vd Sabine Kagebrandt som säljer några riktigt intressanta starthästar.

I listan finns Father Patrick-brodern Brothers N.Arms, Viking Kronos-sonen Tartaurus Face, tvååriga kvalade Bold Eagle-dottern Kueen Occagnes bland många, många fler.
Det är visning i boxarna från 10:00, starthästarna körs på banan från 14:00 och första hästen kommer ut i ringen 17:00. Det blir en heldag i hästens tecken på Åby.
Förutom auktion är det föreläsningar med inriktningen ”Hästen & Framtiden”, utställare på mässområdet och möjlighet att umgås med likasinnade.

– När hela Åby Arena står klart har vi fantastiska möjligheter. Med hotell, mässhall och Europas modernaste stallpaddock finns hela infrastrukturen på plats. Nu när Sweden International Yearling & Mixed Sale ligger kvällen före SM-dagen på Åby där vi ska kora åtta SM-vinnare gör vi Åby till hela travsveriges mötesplats under två dagar, säger Jon Walter Pedersen, sportchef på Åbytravet.

Emmelie Arneng, vd Sweden International Yearling Sale +46 70-766 67 74
Jon Walter Pedersen, sportchef Åby +46 70-816 33 00

Läs mer och beställ eller titta på katalogen på yearlingsale.se

• Evenemang

Åbytravet är Sveriges modernaste travanläggning, och en del av Åby Arena, som årligen lockar ca 100 000 besökare. Vi tävlar i huvudsak onsdag eller torsdag men de riktiga höjdpunkterna är V75, sex lördagar om året med Olympiatravets final och Åby Stora Pris som juveler i kronan.

Åbytravet och Åby Arena erbjuder en unik konferensmiljö där de traditionella mötena kan blandas med ponnykörning eller en trekamp i stallet. De stora ytorna gör också anläggningen till ett utmärkt ställe för större konferenser, mässor och utställningar.