Ytterligare ett steg för Box whisky

Journalister och importörer från hela världen besökte Box

Box Destilleri står inför ett nytt och viktigt skede i sin utveckling. Nu ska internationella marknader öppnas och företaget ska avancera från att vara ett producerande whiskybolag till att sälja buteljerad whisky över hela världen. Som ett led i detta arbete bjöd Box i dagarna in internationella journalister, importörer och whiskyskribenter från när och fjärran för att visa upp destilleriet och presentera höstens nyheter.

– Vi hade gäster från Australien, Taiwan, USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Norge och Sverige. Det var två dagar när vi verkligen fick visa upp Höga Kusten och vårt destilleri. Vi avslutade med en blåsig men mycket uppskattad whiskykväll på Ulvö Hotell ute i skärgården, säger Box Brand Manager Jan Groth.

Box kunde presentera tre större nyheter. Bland annat premiärprovades den nya utgåvan The Second Step Collection 02 som för första gången lyfter fram Box sherrylagrade whisky. Dessutom drogs täckelset av en helt ny fattyp, de i whiskyvärlden så omtalade faten av asiatisk ek, Quercus Mongolica, som Box nu blir först i världen att kunna erbjuda för privatköp. Slutligen presenterades också tankarna kring Box första standardwhisky Dàlvve, som kommer att lanseras mot slutet av året.

- Våra gäster var oerhört imponerade av såväl Höga Kusten som vår whisky. Vi etablerade åtskilliga samarbeten och tog flera steg i arbetet med att göra Box Whisky och The High Coast Spirit känt över hela världen, säger Jan Groth.

För mer information vänligen kontakta

Brand manager Jan Groth

+ 46 70 494 1801, e-post: jan@boxwhisky.se