AlphaCE välkomnar nytt jobbgrepp

- Avtalet Stöd och matchning är det första avtal där fokus ligger helt och hållet på att få folk i jobb. Avtalet gynnar de jobbföretag som snabbt får ut folk på arbetsmarknaden och missgynnar de som håller kvar de arbetssökande i bidragsställning, säger Karolina Jerner, Marknadsdirektör för jobb & matchning vid AlphaCE.

Den 1 december 2014 aktiverades Arbetsförmedlingens avtal Stöd och matchning. AlphaCE bedriver Stöd och matchning i hela landet, från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Den 15 december kom den första arbetssökande till AlphaCE och trots jul- och nyårshelger har några redan fått anställning.

- Vi vet att 9 av 10 lediga jobb är dolda. De syns inte och förmedlas bland annat via kontakter. Därför har AlphaCE speciella jobbjägare som letar arbetsgivare med rekryteringsbehov, säger Karolina Jerner, Marknadsdirektör för jobb & matchning vid AlphaCE.

• Vuxenutbildning

• arbetsförmedling
  • etablering

Om AlphaCE

AlphaCE är ett utbildnings- och matchningsföretag som arbetar med att få ut folk i arbetsmarknaden. Tyngdpunkten ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning - alltid med kvalitet och resultat i fokus. AlphaCEs vision är Alla människor har en plats på arbetsmarknaden! Företaget finns på 74 orter i landet. Genom medarbetarnas erfarenhet och breda kompetens inom arbetsmarknadsfrågor hjälper AlphaCE arbetssökande att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och arbetsgivare att förena affärsnytta med samhällsnytta.

Av erfarenhet vet vi att alla människor inte har samma förutsättningar, men också att coachande och utbildande insatser kan göra stor nytta och skapa mindre mirakel för den enskilde individen och dennes förutsättningar på arbetsmarknaden.

Ungdomsarbetslösheten är hög. Många nya svenskar eller personer med funktionsnedsättning har svårt att komma in på arbetsmarknaden.
Här vill och kan AlphaCE göra skillnad!

Att ha ett arbete betyder så mycket. Ett arbete betyder ekonomisk frihet. En frihet som gör att man kan betala sina räkningar och göra egna val i vardagen. Ett arbete kan också betyda mycket för ens självbild och självförtroende. Ett arbete betyder ett socialt sammanhang och att få delta i en gemenskap. Därför är vi så engagerade i vår strävan att alla människor ska ha en plats på arbetsmarknaden.

Alla människor har en plats på arbetsmarknaden!