Speed dating ska ge jobb på Böda Camping i sommar

Drygt 150 medarbetare ska rekryteras till Böda Sand Camping & resort. Alltifrån kökspersonal, frisörer, vaktmästare till affärsbiträden ska anställas innan Böda Sand Camping slår upp dörrarna för säsongen 2015. Utbildnings & matchningsföretaget AlphaCE har fått uppdraget att hitta lämpliga kandidater.

Under torsdagen den 5 mars ska de arbetssökande speedintervjuas på AlphaCE´s kontor i Kalmar. Där träffar de bland andra Lotta Ruchatz, platschef på Böda Sand Camping & resort.

-Jag är förväntansfull och ser verkligen fram emot att få träffa de jobbsökande som AlphaCE har tagit fram åt oss. Det här är ett mycket smidigt sätt att snabbt få träffa en stor mängd kandidater, ett bra och kraftfullt komplement till samarbetet med Arbetsförmedlingen, säger Lotta Ruchatz.

Karolina Jerner, grundare och delägare i Alpha CE är tydlig med att företagets uppgift handlar om att göra skattebetalare av bidragstagare – så snabbt som möjligt:

- Vi finns på 73 orter runt om i landet och har ett mycket bra nätverk av arbetssökanden som inget hellre önskar än att få ett arbete. För att få fram de bästa kandidaterna med rätt profil så har alla kontor i landet bidragit med arbetssökande. Det säger Karolina Jerner vid AlphaCE.

Arbetssökande från följande orter reser idag till Kalmar och Alpha CE´s massrekryteringsdag: Borlänge, Eskilstuna, Hudiksvall, Karlskrona, Uppsala och Västerås.

-Det här är en fantastisk chans för många av våra arbetssökande att faktisk få ett första jobb. Att få in en fot på arbetsmarknaden och en rad i sitt CV är en bra början, avslutar Karolina Jerner, grundare och delägare i Alpha CE.

För mer information:

Karolina Jerner, Marknadsdirektör jobb & matchning, AlphaCE

076-115 04 40, karolina.jerner@alphace.se

• Vuxenutbildning

• arbetsförmedling
  • alphacegerhopp
  • rekrytering

AlphaCE är ett utbildnings- och matchningsföretag som arbetar med att få ut folk i arbetsmarknaden. Tyngdpunkten ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning - alltid med kvalitet och resultat i fokus.
AlphaCEs vision är Alla människor har en plats på arbetsmarknaden!
Företaget finns på över 50 orter i landet.
Genom medarbetarnas erfarenhet och breda kompetens inom arbetsmarknadsfrågor hjälper AlphaCE arbetssökande att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och arbetsgivare att förena affärsnytta med samhällsnytta.

www.alphace.se