Årets Raket och Årets Rekryteringsföretag

EFFEKTIV ÄR FINALIST I ÅRETS RAKET OCH ÅRETS REKRYTERINGSFÖRETAG

Det verkar löna sig att ha en sportslig attityd, en schysst laganda och att springa åt samma håll.

En taktik med influenser från idrottens värld som inkorporerats i Effektivs id och rekryteringsarbete. En taktik som kan ha varit en av de bärande faktorerna till att nu ha blivit utsedda till finalist i Årets Raket och Årets Rekryteringsföretag av Branschen och Recruitment Awards.

En särskild insats för branschen

Branschen och Recruitment Awards uppmärksammar och hyllar aktörer inom rekrytering och bemanning som under det gångna året har gjort en särskild insats för branschen. Insatsen ska ha haft tydlig påverkan på såväl företaget som branschen i stort genom exempelvis kommunikation, information, innovation, kompetens- eller kvalitetshöjning. Därutöver bedöms kvalitets- och nöjdhetsaspekten från kunder, kandidater och konsulter.

Bland Sveriges 2590 rekryterings- och bemanningsbolag står det nu klart att Effektiv är en av finalisterna i kategorin Årets Raket respektive en av finalisterna i kategorin Årets Rekryteringsföretag.

Ett raketår för Effektiv

Effektiv har under 2021 haft en framträdande utveckling, såväl avseende ekonomisk tillväxt som avseende nya kunder samt uppdrag. Med en ödmjuk inställning efter en hård Corona-säsong vågade bolaget inte hoppas på för mycket. Men med en vilja av GULD har Effektiv skapat många målchanser för sina kunder och kandidater. Signifikant för året har varit vinsten av en nationell upphandling, där Effektiv nu breddar sitt erbjudande inom den offentliga sektorn.

Det blev också ett år där Effektiv tog ett stort kliv in i den digitala världen med ett kommunikationsverktyg som gjort hanteringen smidigare för alla parter: Kund, kandidat och konsult. Man har därtill under 2021 stärkt upp med nya roller internt på Effektiv inom HR, IT, ekonomi och marknad/kommunikation samt etablering/implementering för att främja utveckling av koncept och stärka varumärket.

Utmärkande för året har också varit en hög volym av såväl bemannings- som rekryteringsuppdrag. Ett år där fler drömmar har kunnat förverkligats för kandidater som funnit sin drömtjänst via Effektiv och där kunderna fått uppleva den perfekta matchen. Konsulterna har fortsatt vara otroliga ambassadörer för Effektiv och där alla tillsammans är en bidragande faktor till finalistutmärkelsen och motiveringen av Årets Raket.

Motivering Årets Raket av Recruitment Awards jury:

Att under året ha hjälpt 270 företag med deras personalbehov, vunnit en nationell upphandling, fyra år framåt, med möjliga rekryteringsuppdrag till 58 kommuner. Ökat sin uthyrningsverksamhet från 468 till 758 uppdrag samt haft en total ökning på 60% jämfört med föregående års omsättning för hela koncernen talar sitt tydliga språk och kvalificerar Effektiv som en värdig finalist för Årets Raket inom rekryteringsbranschen.

Partnerskap och kompetensbaserad rekrytering

I Effektivs rekryteringsarbete är partnerskapet med kunderna och kandidatupplevelsen i fokus. Alltid med en kompetensbaserad rekryteringstaktik på spelplanen. I Effektivs kundundersökning bedöms bolaget som affärsmässigt med en lyhördhet där man upplever ett bra partnerskap och en hög kvalitet i servicen. Effektiv arbetar kontinuerligt med kandidatupplevelsen genom attraktiva annonser, skarp intervjuteknik och mäter kontinuerligt kandidaternas utvärdering via mätverktyg. Under 2021 hjälpte Effektiv över 1500 människor till ett nytt jobb. Ja, och således en ny dröm!

Motivering Årets Rekryteringsföretag av Recruitment Awards jury:

Effektiv har under 2021 fortsatt sin utvecklingsresa på ett mycket positivt sätt. Med affärsmässighet, driv och lyhördhet strävar företaget efter partnerskap med sina kunder och kandidater. Under 2021 har Effektiv haft en framträdande ekonomisk tillväxt samtidigt som man utökat sina interna befattningar med 30 nya tjänster. Effektiv kännetecknas som ett modernt högpresterande och lönsamt bolag som hela tiden ser möjligheten till utveckling av den egna verksamheten som möjliggör ett närmare samarbete med både kunder och kandidater.

Lagspel, taktik och mod

– Att Effektiv har blivit uppmärksammade genom två finalistutmärkelser ser jag som ett kvitto på att vi gör något rätt. Vi har haft ett starkt 2021, där vi satsat offensivt och tillsatt många stjärnor på plan som skapar viktiga målchanser för oss. Det är Effektivs lagspelare, tillsammans med vår taktik och det mod som genomsyrar organisationen, som jag tror gör att vi är finalist i Årets Raket. När det gäller vårt rekryteringsarbete, har vi hört mycket gott från våra kunder och vi arbetar med stort engagemang för att assistera kunderna på deras hemmaplan. Vi vill ta rekrytering till en ny nivå, där innovation är ledordet och vi kommer fortsätta arbeta i den riktningen. Vi är väldigt glada över att därför även ha blivit finalist i Årets Rekryteringsföretag, beskriver Mathias Svensson, VD och grundare för Effektiv.

Slutligen vill Effektiv tacka alla sina medarbetare, konsulter, kandidater, kunder och samarbetspartners. Dessa utmärkelser delar Effektiv med er i sann laganda. Kombinationen idrott, rekrytering och bemanning har blivit ett vinnande koncept: Ett kvalitetssäkrat lagbygge som skapar vinnare i arbetslivet.