Farzad Golkar, Robert Brikic´, Gabriella Uddh, Mattias Jonsson, Marcus Allbäck, Mathias Svensson

ÅRETS REKRYTERINGSFÖRETAG EFFEKTIV STARTAR UPP I STOCKHOLM

Med spelartruppen redo intar Effektiv nu huvudstadens planhalva. Efter snart nio år i Västsverige har Effektiv nu såväl strategin som taktiken klar för att starta upp sin rekryterings- bemannings- och matchningsverksamhet även i Stockholm. Och inte med vilket lag som helst.

Laguppställningen startklar för Stockholm

Nya stjärnor som värvats in i Effektivlaget är Marcus Allbäck, Mattias Jonsson och Gabriella Uddh. Tillsammans utgör de laguppställningen som ska vinna matcher i Stockholm med en kombinerad erfarenhet inom affärsutveckling, försäljning, HR, bemanning, rekrytering och elitfotboll.

Tillsammans med Effektivs VD, Mathias Svensson, och affärsområdesansvarig för Effektiv Matchning, Farzad Golkar, samt implementerings- och etableringschef, Robert Brikic´, etablerar man nu bolaget med full kraft.

Medarbetare med GULD i sikte

När Effektiv expanderar på nya orter, väljer man att säkra upp med Effektiv-ambassadörer som delar bolagets värderingar: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans vill medarbetarna ta GULD.

- Laguppställningen i Stockholm är ett vinnande team. Vi har samma taktik som vi brukar när vi startar upp ett nytt Effektivbolag. Vi startar oftast med att först hitta rätt startelva som blir våra nyckelspelare som kan skapa många målchanser, för att sedan hitta affärerna och kontor, beskriver Mathias Svensson.

Huvudstaden – ett självklart mål för Effektiv

Planeringen av att etablera Effektiv i Stockholm har pågått en tid. Precis som i idrottens värld handlar mycket om taktik, strategi och tajming. Nu såg Effektiv sin potential i Stockholm.

- Effektiv har växt som bolag och vi har flertalet kunder som vill att vi ska etablera oss på vissa orter. Det finns även personer som följer Effektivs utveckling, bland annat på våra sociala medier, och ser hur vi arbetar och vad som är viktigt för oss. Flera av dessa hör av sig och vill vara med och etablera oss på deras hemmaplan. Likaså har vi precis blivit utsedda till Årets Rekryteringsföretag i Sverige av Recruitment Awards, vilket också gör tajmingen optimal, fortsätter Mathias Svensson.

Och inte minst ser framtiden ljus ut.

- Potentialen ser vi som jättestor i Stockholm. Samtidigt vet vi att det kan vara tufft med en nyetablering i en storstad. Vi har Långsiktighet som ett av våra ledord och det är just det som vi ser som en vinning med Effektiv. Vi ska använda vårt gedigna nätverk för att nå ut och få presentera oss som varumärke. Vi ska självklart, som i alla andra städer, använda idrottslivet för att få en synbarhet men även arbeta med föreningars övriga sponsorer. Jag brukar säga, vilket såklart i detta fall med Marcus Allbäck och Mattias Jonsson i laget blir än starkare, att vi hade aldrig kunnat starta Effektiv om det inte hade funnits sponsorer till idrottsföreningar. Jag hade aldrig haft så välutbildade ledare i Sexdrega/Aplareds IF, Marcus hade aldrig haft så bra bollar, konor och västar i Örgryte IS och Mattias hade aldrig haft så fina klubblokaler som IFK Kumla. Så för oss är det verkligen med hjärtat vi vill ge tillbaka till idrotten. Det är kanske ett klassiskt uttryck att man vill ge tillbaka, men för oss så är det på riktigt. Sponsorer gjorde det möjligt för oss så att vi lyckades skrapa ihop 134 landskamper för det svenska landslaget och 137 stycken matcher i Premier League. Startelvan i Effektiv Stockholm är grym, avslutar Mathias Svensson.

Med GULD-värderingarna i hjärtat i kombination med Effektivs löfte ”För vinnare i arbetslivet” ser man fram emot att expandera verksamheten och på så sätt förverkliga fler drömmar för kandidater, konsulter och kunder.

Stockholm – Nu kör vi!