Markus Karlsson, klubbchef IFK Lidingö FK och Mattias Jonsson, partner Effektiv

Effektiv blir samarbetspartner till IFK Lidingö FK

Effektiv kliver nu in på planen som samarbetspartner till IFK Lidingö FK. En förening som ligger Effektiv varmt om hjärtat, genom Mattias Jonsson som är partner i Effektiv Stockholm och som länge engagerat sig i klubben.

Den perfekta matchningen

Nyligen lanserades nyheten om att Effektiv valt att starta upp sin verksamhet även i Stockholm, efter snart nio år i Västsverige. Planeringen av att etablera Effektiv i Stockholm har pågått en tid. Precis som i idrottens värld handlar mycket om taktik och tajming. Företaget har en stark tillväxt och mötte en stor efterfrågan från kunder att etablera sig på Stockholms planhalva.

För Effektiv är sponsring av idrottsföreningar en prioriterad del i verksamheten. Effektiv sponsrar i dagsläget ett 100-tal föreningar och flera individuella idrottare – samhällsengagemanget har blivit en hjärtefråga för bolaget. Att inleda ett partnerskap med IFK Lidingö FK i samma veva som etableringen av Effektiv Stockholm, kändes därför som ett självklart val. Likaså för IFK Lidingö FK kändes valet av partner som en perfekt matchning, med tanke på bolagets rötter inom lagsport och idrott. För vad kan kännas mer naturligt än en partner med sportslig attityd och schysst laganda? En sponsor som hämtar influenser från idrottens värld och använder det i företagets rekryteringsarbete.

– Stödet från alla våra partners är avgörande för att vi som förening ska fortsätta utvecklas både på och utanför planen. Sponsorskapet med Effektiv gör att vi tillsammans kan hjälpa våra ungdomar ut i arbetslivet. Vi ser också Effektiv som en långsiktig samarbetspartner när det finns behov av att rekrytera personal till fotbollskansliet, beskriver Markus Karlsson, IFK Lidingö FKs klubbchef.

Partnerskapet genomsyrar både hantverket och föreningslivet

I Effektivs rekryteringsarbete är partnerskapet med kunderna och kandidatupplevelsen i fokus. Under 2021 hjälpte Effektiv över 1 500 människor till ett nytt jobb.

– Vi är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi lever nära marknaden och vill förstå våra uppdragsgivares behov på djupet. Det vi gör ser vi som ett omsorgsfullt hantverk som ska ge dig som kund en lönsammare organisation, berättar Mattias Jonsson.

Partnerskap är ledordet för Effektiv på många plan. Det tar sig uttryck både i hantverket mot kund, konsult och kandidat – men även i föreningslivet. Mattias Jonsson har under många år stått IFK Lidingö FK nära. Som tidigare tränare för sina söners lag har han en gedigen uppfattning om klubbens ambitioner och tydlighet på ön.

– Det är klart att många av de föräldrar jag tidigare mött i klubben och nu på ön, är en potentiell målgrupp för oss på Effektiv. Självklart hoppas vi på att hjälpa kandidater till nya utmaningar och samtidigt hitta nya bemannings- och rekryteringsuppdrag via klubben. Men framförallt känns det gott i hjärtat att få bidra till att barn och ungdomar får goda förutsättningar genom idrottslivet, avslutar Mattias Jonsson.

Effektiv vill, med värdeorden i åtanke, ta GULD med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Nu ser vi fram emot att nå GULD med IFK Lidingö FK!