Gabriella Albertsson, kontorschef Effektiv Borås, Sandra Bexell, lagerchef Hemtex och Jozefina Pilipovic, regionchef Väst Effektiv

Effektiv får förtroendet att tillsätta personal åt Hemtex

Under våren 2023 öppnas portarna till Hemtex nya lager i Borås. Det är en storsatsning som innebär att Hemtex tar hem logistiken i egen regi, med ett stort centrallager på Viared. I takt med denna satsning, växer även personalbehovet. Nu står det klart att Effektiv får förtroendet att tillsätta personal och därmed blir en långsiktig leverantör och personalpartner till Hemtex.

Effektiv tillsätter Hemtex laguppställning

Samarbetet innebär att Effektiv blir en del av Hemtex nya resa och satsning, där man är med i startfältet för att tillsätta ett dreamteam inom logistik. Ett partnerskap gällande volyminhyrning av personal.

Gemensamma värderingar skapar den perfekta matchen

Genom samarbetet blir Effektiv en viktig leverantör för Hemtex inom bemanningstjänster.

- Effektiv är en samarbetspartner som delar våra värderingar. Med sin kapacitet och lokala förankring i Borås har Effektiv rätt förutsättningar för att tillsammans med oss stärka och intensifiera Hemtex lagerdrift, beskriver Sandra Bexell, lagerchef för Hemtex.

- Att få vara med från början och tillsammans med Hemtex bygga ett långsiktigt dreamteam hos dem, är helt i linje med våra värderingar och vi ser samarbetet som ett partnerskap, säger Gabriella Albertsson, kontorschef för Effektiv Borås.

Med en gemensam grund, där laganda, värderingar och god personalpolitik är i centrum, ser båda parter fram emot samarbetet och rekryteringarna är redan i full gång hos Effektiv.

Nu kör vi!