Exklusiv unplugged-session debuterar på Where’s the music

Exklusiv unplugged-session debuterar på Where’s the music

Under Where’s the music i Norrköping har den nya musiksatsningen Åbro Unplugged premiär. Åtta inbjudna artister kommer att framföra sin musik i en 42 kvm liten lounge inför 15 speciellt inbjudna. Syftet är att lyfta fram svensk musik i ett nytt, mer intimt format.

Åbro och Blixten & Co har i nära samarbete tagit fram det nya musikkonceptet Åbro unplugged. Svenska och utländska artister, kända som oetablerade, bjöds in för att boka en entimmes unplugged-session i en 42 kvadratmeter liten replokal i samband med Where’s the music-festivalen. Responsen blev stor alla samtliga tider bokades snabbt upp.

Artister som Jakob Karlberg, Alva, Anti Pony, Nüme, The Lola O, Charlie Cunningham, Simon Zion och Pale Honey utgör den 12-13 februari den första upplagan av Åbro unplugged, där de framför specialversioner av sin musik.

Vi ser det här som början till en ny plattform för svensk musik, framförd på ett avskalat sätt i en intim miljö. Det är vårt sätt, som ett familjeägt bryggeri i fjärde generation, att bidra med något unikt till musikvärlden, säger Niklas Nestlander Sponsorchef på Åbro Bryggeri.

Spelningarna sker i en intim miljö inför en handfull utvalda personer i en specialutrustad replokal med akustiska gitarrer, bas, cajon, mixerbord, högtalare och egen ljudtekniker. Loungen finns i Persiska rummet på Arbis Bar & Salonger där ett flertal andra evenemang under Where´s the music kommer att äga rum.

Spelschema

Fredag 12/2

10-12: Alva
13-15: Anti Pony