Åbro Bryggeri utmanar andra bryggerier i en tävling som ska utse Sveriges mest tatuerade öl.

EY’ BRO – Sveriges (kanske) mest tatuerade öl?

Åbro Bryggeri utmanar landets bryggerier, i en tävling som ska utse Sveriges mest tatuerade öl.

Varumärket EY’ BRO gjorde succé när det lanserades under 2020. Ölen blev snabbt en storsäljare och sett till varje enskild produkt var ölen Sveriges näst mest sålda under 2021, enligt siffror från Systembolaget. Men det är inte bara bland hyllorna på Systembolaget som burken har skymtats, en stor skara trogna EY’ BRO-älskare har löpt linan ändå in i mål, och tatuerat in varumärkets manér.

Nu utmanar Åbro Bryggeri andra bryggerier, landet över, att skicka in sin mest tatuerade öl. För att på så vis kunna fastslå vilken av Sveriges alla ölsorter, som är den mest gaddade.

Sveriges Bryggerier – antar ni utmaningen?

Allt som behöver göras för att delta i tävlingen, är att mejla en bild på tatueringen till eybrotatuering@abro.se

Tatueringen ska ha en tydlig koppling till en specifik öl. Alltifrån logotyp till emblem från burken eller flaskan, är välkommet. Tävling avslutas den 20 juni. Därefter kommer rösterna att räknas, och en vinnare koras.

I samband med detta ber Åbro även alla EY’ BRO-fantaster där ute att skicka in bilder på sina tatueringar. Antingen via Instagramkontot eybrolager, eller genom att mejla bilden till eybrotatuering@abro.se. Till dem som skickar in bidrag väntar även ett tack, i form av en rabattkod på abroshoppen.se, där man kan fullända garderoben och matcha gadden med EY’ BRO merch.

– Vi har redan fått ett gäng bilder skickade till oss, där personer valt att tatuera in antingen EY’BRO-loggan, burken eller illustrationerna. Ibland till och med alltihop. Att människor valt att föreviga kroppen med en EY’ BRO-gadd kan man minst sagt kalla ett gott betyg, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri.

För mer information, vänligen kontakta:
Cornelia Dunge, Marknadschef
cornelia.dunge@abro.se