24 bidrag för ölen har EY’ BRO skickats in, där trogna EY’ BRO-älskare har löpt linan ändå in i mål, och tatuerat in varumärkets manér.

EY’ BRO – Sveriges mest tatuerade öl

Vi har stängt slussarna, räknat rösterna, och vi har ett resultat. EY’ BRO kammar hem titeln som Sveriges mest tatuerade öl.

I ett pressmeddelande den 23 maj utmanade Åbro Bryggeri andra bryggerier, landet över, att skicka in bilder på sin mest tatuerade öl, för att på så sätt kunna fastslå vilken av Sveriges alla ölsorter, som är den mest gaddade. Högst upp på prispallen hittar vi EY’ BRO.

En tatuering har räknats som ett bidrag och totalt har 24 bidrag för ölen EY’ BRO skickats in, där trogna EY’ BRO-älskare har löpt linan ändå in i mål, och tatuerat in varumärkets manér. Många har valt att tatuera in de olika symbolerna som finns på burken, där korven har visat sig vara ett populärt val. Den mest utstickande tatueringen stod dock Tobbe Broman för, som valt att tatuera in hela burken på sin underarm.

– Jag gjorde tatueringen den 27 januari i år, en dag att minnas! Jag hade sedan tidigare en tatuering som jag ville dölja, när tanken slog mig att tatuera in EY’ BRO-burken. Det är väldigt många som lägger märke till tatueringen och jag har fått en hel del positiv respons, blandat med många skratt, säger Tobbe och fortsätter:

– Det är i stort sett någon varje helg som skickar en bild till mig, när de sitter med en EY’ BRO i handen. Både nära vänner men också ytligt bekanta. Det är jätteroligt! EY’ BRO har blivit lite av mitt signum, jag dricker ingen annan öl om jag inte måste, på krogen till exempel. Jag kallas faktiskt inte längre för Broman, utan för EY’ BROman och min kattunge på fyra månader går även han under namnet EY’ BRO, skrattar Tobbe.

Responsen har tyvärr varit lägre än förväntad från övriga bryggerier, och i deras frånvaro har vi valt att se EY’ BRO som obesegrad vinnare.

– Om det skulle dundra in bidrag från övriga bryggerier efter detta, får vi såklart se över resultatet, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri och fortsätter:

– Det har varit jätteroligt att få se alla dessa grymma tatueringar. EY’ BRO har verkligen satt sin stämpel på Sveriges öl-karta, bokstavligt talat, vilket är så kul att se. Jag vill även passa på att tacka alla dem som skickade in bilder på sina tatueringar, de har en speciell plats i Åbros hjärta.

För mer information, vänligen kontakta:
      Cornelia Dunge, Marknadschef
      cornelia.dunge@abro.se