Väsbyhems första bostadsrätter klara

Nu är det äntligen dags för inflyttning i den första etappen av Väsbyhems bostadsrättsprojekt Brf Solvändan i Upplands Väsby. Projektet att som allmännyttigt bostadsbolag bygga bostadsrätter påbörjades under 2014. Tanken var att påverka bostadsbyggandet i Upplands Väsby på ett positivt sätt. Brf Solvändan består av sammanlagt 83 lägenheter och 3 lokaler.

Försäljningen har skett i samarbete med mäklarfirman HusmanHagberg. Samtliga lägenheter är redan sålda och försäljningen har gått över förväntan sedan säljstarten i april 2014.

Första etappen som nu står färdig består av 24 lägenheter, etapp 2 av 22 lägenheter med inflyttning våren 2016 och etapp 3 av 37 lägenheter med inflyttning hösten 2016.

Brf Solvändan är ett modernt och bekvämt boende med vit medelhavsinspirerad arkitektur i ett bra läge i Upplands Väsby. Lägenhetsstorlekarna ligger mellan 1-5 rum och kök mellan 32-126 kvm där vissa lägenheter är i etage med dubbla terrasser och vinterträdgård. Ett parkeringsgarage byggs samtidigt under husen och innergården som ger de boende goda parkeringsmöjligheter i anslutning till bostaden.

Förvaltningen av Brf Solvändan kommer att skötas av HSB.

Byggentreprenör är ByggPartner i Dalarna AB.