Pressmeddelande -

Sebastian Framdahl från Västerås blir utvald till globala sponsorprogrammet ABAX Talents

Endast 14-år gammal har Sebastian Framdahl kammat hem flera delsegrar i SWPT (Swedish WakePark Tour) och representerar svenska landslaget för wakeboard under hela 2019.

- Arbetar man tillräckligt hårt och målmedvetet så kommer resultaten. Jag är tacksam och stolt över att ha hittat en sponsor som tänker som jag, säger Sebastian.

ABAX Talents hjälper unga talanger att bli bäst i världen

Västeråsföretaget ABAX är världsledande inom elektroniska körjournaler och utrustningskontroll med GPS-spårning, för företag med fordon och utrustning. Deras sponsorprogram hjälper och stöttar ungdomar inom sport och kultur att bli bäst i världen inom sin genre och har tidigare stöttat Västeråstalanger inom brottning, parapingis och racing.

- Förutom medaljer och framgångar vill vi stötta talangerna i att vara ett föredöme för sig själv och sin omgivning. Som en ABAX Talent får du uppbackning och vägledning under ett års tid, på vägen mot dina mål. Vi ser framemot att stötta och hjälpa Sebastian att bli bäst i världen genom samma förstklassiga coaching som våra medarbetare får, säger Mathias Eliasson, Sverigechef på ABAX.

”Jag vill nå totalseger under 2019”

- Jag är glad över att ABAX valde att satsa på mig och ser framemot att få lära mig mer om personal branding och hur man når sina mål av ABAX coacher. Jag vill nå totalseger under 2019, säger Sebastian.

Sebastian får sällskap av fotbollstalangen Linn Vickius och ungdomstalanger från Norge, Finland, Danmark under det ettåriga programmet.

Kontraktet signerades på ABAX Sverigekontor i Kopparlunden i Västerås.

• sport
  • sponsor
  • västerås
  • abax
  • wakeboard

Om ABAX

ABAX mission är ”Solutions provider for the connected workspace”. ABAX Group en av de största aktörerna inom telematik och IoT (Internet of Things) på den Europeiska marknaden. Med smarta lösningar kopplar ABAX samman din arbetsplats. ABAX tjänster ökar produktiviteten för företag, sänker kostnader, ger översikt och ökar prestationen för chefer och medarbetare.

Alla som arbetar på ABAX ska ha det kul på jobbet, samtidigt som de får utveckla sig professionelt och bli bättre dag för dag. Vi menar att nöjda medarbetare ger bättre service och skapar en bättre upplevelse för våra kunder. Därför gör vi vårt yttersta för att skapa trivsel för våra medarbetare – både på jobbet och utanför arbetsplatsen.

ABAX Group har 350 anställda fördelat på sju länder och har huvudkontoret i Larvik, Norge. www.abax.com/se